„Wiem,
że co drugi dolar wydany na reklamę jest wyrzucony w błoto. Problem tylko w
tym, że nie wiem który to dolar.”- To słowa jednego ze znanych amerykańskich
biznesmenów. Cytat ten doskonale odzwierciedla realia marketingu. O
skuteczności reklamy decyduje bardzo wiele czynników, zaczynając od dobrania
właściwiej grupy docelowej a kończąc na aktualnie panującej modzie i
preferencji klientów. Na stworzenie reklamy firmy wydają olbrzymie
nakłady finansowe. W niektórych sytuacjach inwestycje te okazują się całkowicie
nietrafione.
Jedną z najbardziej nieudanych kampanii reklamowych była
promocja dezodorantów firmy „Rexona”. Na słupach ogłoszeniowych, a także w środkach komunikacji
miejskiej oraz uczelniach rozwieszono ogłoszenie stylizowane na przypadkowe
kartki wyrwane z zeszytu. Wydrukowany był na nich tekst „Dziewczyno
w czarnym płaszczu. (...) Bez urazy, ale codziennie czuję twój pot
w tramwaju” lub „Droga Pani w czerwonym bereciku. (…) Codziennie
jeździmy razem tramwajem (…) Pani praca musi być bardzo stresująca, stąd pewnie
ten »zapach«”. Właśnie takim sposobem firma, chciała wypromować swoje dezodoranty.
Celem akcji było wywołanie zaskoczenia a także darmowa promocja na portalach
społecznościowych. Spodziewano się, że zdziwieni klienci będą robić zdjęcia
nietypowym ogłoszeniom a następnie wrzucać je do sieci. Za największy błąd
kampanii
uznano sam teks umieszczony na bilbordach. Większość osób, która spotkała się z
tą reklamą nie potrafiła podać nazwy promowanego w ten sposób produktu. Ciężko
także ustalić grupę do której miała być skierowana tak unikalna reklama.
źródło: www.gs24.pl |
źródło: www.ibeauty.pl |
Wniosek, który z tej sytuacji mogą wyciągnąć firmy jest taki,
aby dokładnie przemyśleć na co wydaje się pieniądze. Warto pamiętać, że
skuteczna reklama powinna mieścić się w granicach dobrego smaku konsumenta. Jeśli
dany przekaz naruszy estetyczne wartości klienta to na pewno nie przychyli się
do zbudowania dobrego wizerunku marki-prawda
stara jak świat o której najwyraźniej zapomnieli właściciele firmy „Rexona”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz