niedziela, 3 czerwca 2012

"śpij Ty gnoju, śpij debilu".

Kampania, którą chciałbym przywołać kilka dni temu się zakończyła.
Pewnego wieczoru, jakieś trzy tygodnie temu, leżąc już w łóżku, usłyszałem w radiu spot reklamowy. Zaczynał się zupełnie niewinnie. Wręcz uroczo. Powodował uśmiech, ale nagle... Proszę posłuchać samemu. 





Dawno żaden przekaz reklamowy w radiu nie zrobił na mnie tak dużego wrażenia. Jest, a w zasadzie był (kampania trwała od 17.04 do 31.05.2012r.) to jeden z elementów kampanii społecznej Słowa ranią na całe życie, której pomysłodawcą jest Fundacja Dzieci Niczyje. Po raz kolejny organizuje ona akcję przeciwko przemocy, której ofiarami padają dzieci. Tym razem jest to przemoc werbalna.




Nie wiem na ile świadomie zrezygnowano z reklam telewizyjnych. Z jednej strony bardzo efektywna forma, jaką jest przekaz audiowizualny, została pominięta, ale jednocześnie skoro kampania dotyczy przemocy WERBALNEJ, to radio jest idealnym medium do propagowania tego typu treści. Przygotowano także plakaty i ulotki z bardzo sugestywnym zdjęciem chłopca, który na czole ma wyryte słowo kretyn.


Kampanię tę wykonała agencja Publicis, która w 2010r. zwyciężyła w Polskim Konkursie Reklamy KTR za koncept serce i rozum (TP S.A.)

 

Brak komentarzy: