wtorek, 12 czerwca 2012

Promocja w Internecie część 1


Internet w dzisiejszych czasach stał się głównym źródłem informacji, umożliwia nam łatwy i szybki dostęp do wiadomości ze wszystkich dziedzin życia. Ponadto wielu internautów może uzyskać przydatne i pomocne im programy – co najważniejsze darmowe. Codziennie Internet daje nam możliwość komunikowania się z innymi ludźmi, z którymi dzieli nas wiele kilometrów bez potrzeby wychodzenia z domu.
Dzięki temu ludzie zajmujący się reklamą postanowili również zacząć działania promocyjne w Internecie. Z takich działań możemy wyróżnić:
  1. Promocja online
  2. Reklama graficzna
  3. Reklama video
  4. Reklama w poczcie elektronicznej
  5. Reklama dźwiękowa

Promocja online
Reklama internetowa kojarzy nam się głównie z bannerami i formatami graficznymi. Istnieją jeszcze ogłoszenia w przeglądarce, drobne anonse i ogłoszenia promocyjne. Trudno wskazać, które z nich jest najlepszą formą. Najważniejsze jednak jest, aby w całej kampanii zdefiniować cel, mamy tu na myśli budowanie wizerunku, działanie mające na celu wzrost sprzedaży zarówno w internecie jak i w sklepach. Ważne również jest pozyskanie dużej liczby kontaktów, w tym przypadku wysyłane są różnego rodzaju e-maile z ofertą, akwizycja telefoniczna lub osobista. Internauta bardzo często z czystej ciekawości zagląda na reklamowany link, można powiedzieć, że jest to równoznaczne z wizytą w sklepie – wejdzie, rozejrzy się, być może coś kupi. Potencjalny klient mimo tego, że nic nie kupi ma kontakt z reklamowaną marką.
Reklama graficzna
Jest to najstarsza forma reklamy w sieci. Pierwszym nośnikiem informacji był banner graficzny. Wraz ze wzrostem możliwości technologicznych oraz szybkości łączy internetowych zaczęły pojawiać się promocje o charakterze inwazyjnym, ponieważ twórcy mięli więcej możliwości do stworzenia kampanii. Do najpopularniejszych reklam graficznych należą:
  • Banner – charakterystyczny format wydłużonego prostokąta umieszczany jest zazwyczaj w górnej części witryny
  • Billboard, megabanner, superbanner – obecnie najpopularniejsza forma reklamy internetowej, który stosowany jest w różnych typach kampanii.
  • Skyscraper – reklama znajdująca się z boku serwisu, najczęściej po prawej stronie. Jest o wiele dłużej widoczna.
  • Wide skryscraper – posiada większą powierzchnię niż zwykły skyscraper.
  • Button – jest formą sprzedawaną bardzo często w modelu Flat Fee, oznacza to, że klient wykupuje stałą obecność reklamy. Dodatkowy stały element strony www.
  • Banner śródtekstowy – najczęściej umieszczany pomiędzy akapitami tekstu lub z prawej strony. Nie jest formą inwazyjną.
  • Toplayer, Flying ad, floating ad, layered ad – emitowana w dowolnym miejscu strony internetowej zazwyczaj w formie animacji z możliwością dołączenia dźwięku lub utworu. Trudna do ominięcia przez internautów.
  • Brandmark, shaped pop – up – ma przyciski do maksymalizacji, minimalizacji oraz zamykania animacji.
  • Stitial – pełno ekranowa reklama z animacją wyświetlaną w czasie przechodzenia użytkownika między poszczególnymi stronami.
  • DHTML – działa na zasadzie Toplayer.
  • Watermark, tapeta, wallpaper – wyświetla się w całej witrynie pod jej treścią, emitowana przez krótki czas, maksymalnie 1 dzień.

Brak komentarzy: