Internet
w dzisiejszych czasach stał się głównym źródłem informacji,
umożliwia nam łatwy i szybki dostęp do wiadomości ze wszystkich
dziedzin życia. Ponadto wielu internautów może uzyskać przydatne
i pomocne im programy – co najważniejsze darmowe. Codziennie
Internet daje nam możliwość komunikowania się z innymi ludźmi, z
którymi dzieli nas wiele kilometrów bez potrzeby wychodzenia z
domu.
Dzięki
temu ludzie zajmujący się reklamą postanowili również zacząć
działania promocyjne w Internecie. Z takich działań możemy
wyróżnić:
- Promocja online
- Reklama graficzna
- Reklama video
- Reklama w poczcie elektronicznej
- Reklama dźwiękowa
Promocja
online
Reklama
internetowa kojarzy nam się głównie z bannerami i formatami
graficznymi. Istnieją jeszcze ogłoszenia w przeglądarce, drobne
anonse i ogłoszenia promocyjne. Trudno wskazać, które z nich jest
najlepszą formą. Najważniejsze jednak jest, aby w całej kampanii
zdefiniować cel, mamy tu na myśli budowanie wizerunku, działanie
mające na celu wzrost sprzedaży zarówno w internecie jak i w
sklepach. Ważne również jest pozyskanie dużej liczby kontaktów,
w tym przypadku wysyłane są różnego rodzaju e-maile z ofertą,
akwizycja telefoniczna lub osobista. Internauta bardzo często z
czystej ciekawości zagląda na reklamowany link, można powiedzieć,
że jest to równoznaczne z wizytą w sklepie – wejdzie, rozejrzy
się, być może coś kupi. Potencjalny klient mimo tego, że nic nie
kupi ma kontakt z reklamowaną marką.
Reklama
graficzna
Jest to
najstarsza forma reklamy w sieci. Pierwszym nośnikiem informacji był
banner graficzny. Wraz ze wzrostem możliwości technologicznych oraz
szybkości łączy internetowych zaczęły pojawiać się promocje o
charakterze inwazyjnym, ponieważ twórcy mięli więcej możliwości
do stworzenia kampanii. Do najpopularniejszych reklam graficznych
należą:
- Banner – charakterystyczny format wydłużonego prostokąta umieszczany jest zazwyczaj w górnej części witryny
- Billboard, megabanner, superbanner – obecnie najpopularniejsza forma reklamy internetowej, który stosowany jest w różnych typach kampanii.
- Skyscraper – reklama znajdująca się z boku serwisu, najczęściej po prawej stronie. Jest o wiele dłużej widoczna.
- Wide skryscraper – posiada większą powierzchnię niż zwykły skyscraper.
- Button – jest formą sprzedawaną bardzo często w modelu Flat Fee, oznacza to, że klient wykupuje stałą obecność reklamy. Dodatkowy stały element strony www.
- Banner śródtekstowy – najczęściej umieszczany pomiędzy akapitami tekstu lub z prawej strony. Nie jest formą inwazyjną.
- Toplayer, Flying ad, floating ad, layered ad – emitowana w dowolnym miejscu strony internetowej zazwyczaj w formie animacji z możliwością dołączenia dźwięku lub utworu. Trudna do ominięcia przez internautów.
- Brandmark, shaped pop – up – ma przyciski do maksymalizacji, minimalizacji oraz zamykania animacji.
- Stitial – pełno ekranowa reklama z animacją wyświetlaną w czasie przechodzenia użytkownika między poszczególnymi stronami.
- DHTML – działa na zasadzie Toplayer.
- Watermark, tapeta, wallpaper – wyświetla się w całej witrynie pod jej treścią, emitowana przez krótki czas, maksymalnie 1 dzień.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz