sobota, 2 czerwca 2012

Panaceum

Nutella, lek na wszystko.

 
Przedstawiłem już dwa typy osobowości jakie firma Ferrero zaspokaja swoimi produktami. Odpowiednio imprezowiczów z pociągiem do czarnoskórych raperów oraz indywidualistów porających się fotografowaniem. Tym razem coś dla konsumentów o głębszych kieszeniach, chodzi o matki małych dzieci. Co jak, co , ale mama dziecku nie odmówi, a jeśli w grę wchodzi zdrowie malucha to skora jest wydać ostatnie grosze. Na tym Ferrero bazuje reklamując swój kolejny produkt Nutelle. W reklamie widzimy matkę i dwójkę dzieci podczas śniadania. Kobieta zaczyna mówić: „jako mama bardzo wierzę w Nutellę”, następnie wymienia składniki, z których jest ona zrobiona, podkreślając ich wysoką jakość. Przekonuje, że samo jedzenie Nutelli, sprawia, iż dzieci zdrowo się odżywiają. Zaznacza: Nutella nie zawiera konserwantów ani sztucznych barwników. Smarując pełnoziarniste tosty uśmiecha się promiennie.  Spot kończy się słowami „a przy śniadaniu chętnie korzystam z każdej pomocy” i napisem „Nutella. Dobre śniadanie na start”. Dla matki najistotniejsze jest zdrowie dzieci. W reklamie pada sformułowania że sama Nutella sprawia że dzieci zdrowo się odżywiają, co sugeruje że nie potrzebują żadnych innych wartościowych produktów. Skłania to do myślenia że główne składniki mleko, orzechy i kakao wystarczą aby dieta dziecka była urozmaicona. Całkowicie pominięta jest zawartość cukru w produkcie, który stanowi jego główny składnik. Reklama utrzymana jest w konwencji sensualnej. Sposób prezentacji składników produktu odwołuje się do wszystkich zmysłów, smak, dotyku powonienia.
ms

Brak komentarzy: