niedziela, 3 czerwca 2012

Cool jest Tura


Agencja GoldenSubmarine przygotowała działania w prasie i Internecie, na rzecz korzystania z legalnych źródeł kultury. Kampania Legalna Kultura trwa.  Skierowana jest do wszystkich odbiorców kultury. Cele jakie postawili sobie twórcy kampanii spotkały się z dobrym przyjęciem przez środowisko kulturalne. Wsparcia dla działań udzielił takie osoby jak Kasia Adamik, Sonia Bohosiewicz, Andrzej Chyra, Magdalena Cielecka, Katarzyna Figura, Andrzej Grabowski, Roman Gutek, Krystyna Janda, Natalia Kukulska, L.U.C., Pono, Kinga Preis, Piotr Rubik, Andrzej Smolik, Wojciech Waglewski, Andrzej Wajda, Aga Zaryan, a także zespoły Me Myself and I, Projekt Warszawiak, SOFA i The Car Is On Fire. Do serwisu każdy może dodać źródło, które zostanie udostępnione po sprawdzeniu i akceptacji w zakładce „Legalne źródła”. W sekcji „Baza wiedzy” publikowane są akty prawne, raporty z badań oraz podstawowe informacje na temat legalnego korzystania z zasobów kultury. Internauci mogą również skorzystać z modułu „zapytaj prawnika”. W „Kalendarium debat i wydarzeń” znajdują się informacje o tym, co dzieje się w kulturze, dyskusjach o prawie autorskim i udostępnianiu dóbr kultury oraz publikacje i wypowiedzi pokazujące różne punkty widzenia na to zagadnienie. Z kolei w zakładce „Kultura kosztuje” można znaleźć podane przez twórców i producentów dane na temat realnych kosztów tworzenia kultury. Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdan Zdrojewski objął kampanie honorowym Patronatem.
ms

Brak komentarzy: