sobota, 2 czerwca 2012

Wizerunek firmy McDonald's (cz. 2)


Reklamy McDonald’s przystosowane są do odbiorcy. Jedna namawia rodziców do kupna smakołyków dla dzieci, inna skierowana jest do młodzieży czy tych najmłodszych. Trzeba zaznaczyć, że reklamy sieci skierowane są głownie do nich. Klaun Ronald McDonald, to jedna z najbardziej rozpoznawanych przez dzieci postaci w USA. Króluje nie tylko w reklamach, pojawia się w programach telewizyjnych i kreskówkach („The Wacky Adventures of Ronald McDonald”). Badania, które przeprowadzono w 1986 roku pokazały, że aż 96% dzieci w roku szkolnym potrafi bez problemu rozpoznać sympatycznego klauna, co stawia go na drugim miejscu zaraz za św. Mikołajem.


 Oprócz występów w telewizji, Ronald odwiedza również szpitale dla dzieci. To ogromna liczba ludzi, pracujących na cały etat w przebraniu klauna, który jest posiadaczem fundacji swojego imienia. W jej skład wchodzą Ronald McDonald Houses – umożliwiają one pobyt rodziców w miejscowości położenia placówki medycznej, w której w danym czasie przebywa dziecko. Oczywiście głównym sponsorem jest omawiana sieć fast food co stanowi dodatkowy atut dla starszych - jedząc w McDonald’s wspierasz instytucje charytatywne.
McDonald’s to jedyna sieć, która wprowadziła tzw. Opcję Gym’n’fun, czyli place zabaw dla dzieci. Pierwsza, która wprowadziła zestaw „HappyMeal” z dodatkowym upominkiem. Trzeba zaznaczyć, że sprzedaż zestawów z małym prezentem dla dzieci, uczyniła z firmy największego dystrybutora zabawek na świecie.  Siec postawiła też na zabawy urodzinowe. Można wynająć lokal, a restauracja zapewni również takie atrakcje jak kolorowe czapeczki, konfetti czy tort.

Brak komentarzy: