Reklamy McDonald’s przystosowane są do
odbiorcy. Jedna namawia rodziców do kupna smakołyków dla dzieci, inna
skierowana jest do młodzieży czy tych najmłodszych. Trzeba zaznaczyć, że
reklamy sieci skierowane są głownie do nich. Klaun Ronald McDonald, to jedna z
najbardziej rozpoznawanych przez dzieci postaci w USA. Króluje nie tylko w
reklamach, pojawia się w programach telewizyjnych i kreskówkach („The Wacky
Adventures of Ronald McDonald”). Badania, które przeprowadzono w 1986 roku
pokazały, że aż 96% dzieci w roku szkolnym potrafi bez problemu rozpoznać
sympatycznego klauna, co stawia go na drugim miejscu zaraz za św. Mikołajem.
Oprócz występów w telewizji, Ronald odwiedza
również szpitale dla dzieci. To ogromna liczba ludzi, pracujących na cały etat
w przebraniu klauna, który jest posiadaczem fundacji swojego imienia. W jej
skład wchodzą Ronald McDonald Houses – umożliwiają one pobyt rodziców w miejscowości
położenia placówki medycznej, w której w danym czasie przebywa dziecko.
Oczywiście głównym sponsorem jest omawiana sieć fast food co stanowi dodatkowy
atut dla starszych - jedząc w McDonald’s wspierasz instytucje charytatywne.
McDonald’s to jedyna
sieć, która wprowadziła tzw. Opcję Gym’n’fun, czyli place zabaw dla dzieci.
Pierwsza, która wprowadziła zestaw „HappyMeal” z dodatkowym upominkiem. Trzeba
zaznaczyć, że sprzedaż zestawów z małym prezentem dla dzieci, uczyniła z firmy
największego dystrybutora zabawek na świecie.
Siec postawiła też na zabawy urodzinowe. Można wynająć lokal, a
restauracja zapewni również takie atrakcje jak kolorowe czapeczki, konfetti czy
tort.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz