Jesteśmy zasypywani reklamami
z każdej strony. W większości przypadków, nie zdajemy sobie nawet z tego
psrawy. Idąc do pracy, na zajęcia, czy też na spacer mijamy setki billboardów,
reklam LCD, wlepek itp. Oglądamy telewizję, czytamy prasę, słuchamy radia, a
także spędzamy mnóstwo czasu na korzystaniu z Internetu. Każde z wymienionych
powyżej mediów serwuje nam wręcz nadmiar reklamy.
Ostatnio modne jest
lokowanie produktu. Nawet oglądając ulubiony serial, widzimy, że rodzina X
korzysta z przypraw marki Y. Nie jest przypadkiem to, w jaki sposób rodzinna
gosposia otwiera nową paczkę z solą. Jednak ja nie o tym.
Najpopularniejszy w ostatnich czasach portal społeczności owy
Facebook.com nie jest również ubogi w reklamy. Okazuje się jednak, że jego
użytkownicy nie są do tego przychylnie nastawieni. Oni również nie lubią
reklam. Istnieje jednak sposób promowania firm, który cieszy się ich uznaniem.
Jak skutecznie reklamować się, nie zrażając przy okazji internautów?
Badania przeprowadzone na grupie studentów
Uniwersytetu Florydy wykazały, że o ile typowe reklamy wywołują irytację, to
reakcje na strony firmowe są pozytywne.
Firmy wydają wiele pieniędzy,
reklamując się na Facebooku, jednak efektywność takich działań stoi pod znakiem
zapytania. Użytkownicy traktują Facebooka jako przestrzeń prywatną i nie lubią oglądać tam reklam.
Z trzech typów reklam
uwzględnionych w badaniu najmniejszą sympatią cieszą się banery.
Ankietowani wykazali nieco większą akceptację dla sponsorowanych newsów i
historii. Mimo mniejszej niechęci ocena uczestników badania dla dwóch ostatnich
sposobów pozostała negatywna.
Warto zwrócić uwagę na brak reprezentatywności liczącej
320 osób grupy, na której przeprowadzono badania. Wzięli w nim udział tylko
studenci, jednak uzyskane wyniki pozwalają na wyciągnięcie kilku wniosków.
Jeśli wyniki badań będą
podobne również w innych grupach, Facebook może mieć problem. Trudno oczekiwać,
że klienci zwiększą lub utrzymają swoje budżety reklamowe w sytuacji, gdy dużo
większym uznaniem internautów cieszą się nie reklamy, ale firmowe strony na Facebooku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz