Corporate identity (identyfikacja wizualna) jest to
narzędzie służące do kreowania wizerunku firmy. Najważniejszą częścią CI jest
spójny system wizualny, na czele ze znakiem firmowym (logo). Pełne opracowanie identyfikacji
wizualnej firmy wymaga standaryzacji wszystkich elementów wizerunku. Wszystkie
symbole i zachowania stosowane w firmie mają prowadzić do uzyskania
identyfikacji rynkowej i wyróżnienia
marki spośród innych na rynku.
Na corporate identity składają się m.in.:
-logo/symbol
-kolory
-druki firmowe
-krój pisma
-wygląd, wystrój budynków i wnętrz
-uniformy pracowników
-slogan
-formy komunikacji (reklamy, videokonferencje, e-maile,
materiały promocyjne, ulotki)
-środki transportu
-tablice informacyjne
-opakowania
-certyfikaty
(http://en.wikiversity.org/wiki/55_Corporate_Identity)
|
Spójny system identyfikacji wizualnej szybciej i łatwiej
dociera do świadomości (potencjalnego) klienta, przekłada się na zapamiętanie
firmy, przywiązanie do niej a więc i na jej zyski.
Skuteczny system identyfikacji wizualnej jest:
-oryginalny (wyróżniający
się pośród konkurencji)
-zgodny ze specyfiką firmy
-łatwy do zapamiętania
-jednolity
-jednoznaczny
-przejrzysty
Podczas tworzenia identyfikacji wizualnej warto pamiętać o
symbolice kolorów, znaków, słów itp., ponieważ niosą one za sobą pewne
skojarzenia i mogą przyczynić się do polepszania lub pogarszania wizerunku
firmy.
Proces tworzenia i wdrażania systemu identyfikacji wizualnej
może trwać nawet parę lat. Ważne jest, żeby wszystkie wytyczne umieścić w
księdze standardów IC, w której znajdzie się opis procedur i zasad tworzenia i wykonania elementów wizualnych wizerunku firmy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz