Cała akcja dotyczy sposobu w jaki posługujemy się językiem polskim. Na różnych płaszczyznach. Dotyczy to zarówno skrótów, neologizmów, kolokwializmów i wulgaryzmów, jak i zapożyczeniom i wypieraniu ojczystej mowy przez anglicyzmy
Kampania została skonstruowana na bazie pewnych skojarzeń. Jednym z nich jest logo akcji. "Dodaj do ulubionych" to parafraza "facebookowego" "lubię to", podobnie jak grafika kciuka. Zgrabnym pomysłem był podział słowa ojczysty kolorami na dwa człony. Jak doskonale wiemy dwuznaczności jest w hasłach reklamowych bardzo pożądana.
Najbardziej podobają mi się spoty telewizyjne. Wykorzystano w nich bardzo charakterystyczną lektorkę jaką jest Krystyna Czubówna, słynąca z nienagannej polszczyzny. Połączono to ze zwierzętami, na których napisane są słowa. Pokazano relacje zachodzące między nimi, co miało zobrazować to w jakiej formie znajduje się język polski. Zastosowano pewien wzór skojarzeniowy. Przecież większości z nas Pani Czubówna kojarzy się właśnie z filmami przyrodniczymi. Jej słynne już opisy relacji pomiędzy zwierzętami, ich zachowaniami, na stałe weszły do pewnego kanonu telewizyjnego. Z tego typu wzorców bardzo chętnie korzysta świat reklamy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz