Motyw religii, wiary, organizacji i osób z nią związanych pojawia się w wielu reklamach. Najczęściej w pozytywnym, humorystycznym kontekście. Czasem taka reklama jest formą sprzeciwu wobec wyznania (lub religii w ogóle), a bywa, że ma charakter wyśmiewający ją. Przedmiotem reklamy wykorzystującej motyw religii są przeważnie świeckie produkty/usługi, ale zdarza się, że to organizacje religijne promują siebie lub swoje poglądy. Niektóre z reklam zostały zakazane w wyniku protestów środowisk religijnych lub nigdy nie zostały wyemitowane i można je zobaczyć wyłącznie w sieci.
Kilka przykładów reklam związanych z religią:
Reklama pasty Stimorol, w której występuje… Bóg :)
Nieemitowana reklama Tesco, która nawiązuje do wypowiedzi kontrowersyjnego księdza Natanka.
Ta reklama była częścią kampanii społecznej 'Nie zaśmiecaj swojego sumienia'
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz