Batonik indywidualisty
Nawiązując do poprzedniego mojego wpisu, tym razem cos dla
tych którzy nie czują pociągu do czarnoskórego rapera. Dla fanów trampek i drogich
lustrzanek firma Ferrero przygotowała innego batonika. Pomimo, że skierowana
jest do podobnej grupy wiekowej, kampania reklamowa Duplo, oparta jest innych
wartościach niż Maxi King. Głównym bohaterem reklamy jest fotograf – gapa który
przez nieuwagę i roztargnienie traci możliwość zrobienia wyjątkowego zdjęcia. W
chwili gdy fotoreporter nie zwraca uwagi na gwiazdę, on zrzuca z siebie ręcznik
przez co staje się zupełnie naga, on jednak tego nie zauważa, bo
rozkoszuje się chwilą z czekoladowym batonikiem Duplo. W pewnym momencie
lektorka wypowiada słowa: „wybór tej chwili należy do Ciebie”. Przez ten zwrot
zaznaczona jest niezależność i wolność adresata reklamy, który ma zdolność
samodzielnego wyboru czego potrzebuje. Widoczne jest zaznaczenie dobrobytu i
dostatku, poprzez pokazanie gwiazdy, która mieszka w willi z basenem. Materialne
bogactwo jest skonfrontowane z chwilą zmysłowej przyjemności – jedzeniem
batonika. Przez to materialne bogactwo jest postawione na równi z jedzeniem
czekolady. Widoczna jest opozycja odpoczynek – praca. Odpoczynek, jedzenie
czekolady, łączy się z niezależnością i chwilą tylko dla siebie. Praca wiąże
się z pośpiechem, zdenerwowaniem, byciem w ciągłym ruchu. Do tego dochodzi aspekt
rywalizacji miedzy reporterami, któremu uda się zrobić najlepsze zdjęcie. Zestawiony
tu z pracą, w przeciwieństwie do odpoczynku, który jest zależny tylko od nas i
nie musimy się nim dzielić z innymi.
Grupa adresatów rozszerza się z początkowej czyli
indywidualistów, ludzi niezależnych, do
ludzi ceniących sobie spokój i wypoczynek, dla których ważne jest wyjście z
szybkiego tępa życia, nieustannej pracy.
ms
źródło: Diagnostyka życia kulturalnego Nutelli. Widz, Wisłocka, Kowalska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz