piątek, 1 czerwca 2012

Batonik indywidualisty  

Nawiązując do poprzedniego mojego wpisu, tym razem cos dla tych którzy nie czują pociągu do czarnoskórego rapera. Dla fanów trampek i drogich lustrzanek firma Ferrero przygotowała innego batonika. Pomimo, że skierowana jest do podobnej grupy wiekowej, kampania reklamowa Duplo, oparta jest innych wartościach niż Maxi King. Głównym bohaterem reklamy jest fotograf – gapa który przez nieuwagę i roztargnienie traci możliwość zrobienia wyjątkowego zdjęcia. W chwili gdy fotoreporter nie zwraca uwagi na gwiazdę, on zrzuca z siebie ręcznik przez co staje się zupełnie naga, on jednak tego nie zauważa, bo rozkoszuje się chwilą z czekoladowym batonikiem Duplo. W pewnym momencie lektorka wypowiada słowa: „wybór tej chwili należy do Ciebie”. Przez ten zwrot zaznaczona jest niezależność i wolność adresata reklamy, który ma zdolność samodzielnego wyboru czego potrzebuje. Widoczne jest zaznaczenie dobrobytu i dostatku, poprzez pokazanie gwiazdy, która mieszka w willi z basenem. Materialne bogactwo jest skonfrontowane z chwilą zmysłowej przyjemności – jedzeniem batonika. Przez to materialne bogactwo jest postawione na równi z jedzeniem czekolady. Widoczna jest opozycja odpoczynek – praca. Odpoczynek, jedzenie czekolady, łączy się z niezależnością i chwilą tylko dla siebie. Praca wiąże się z pośpiechem, zdenerwowaniem, byciem w ciągłym ruchu. Do tego dochodzi aspekt rywalizacji miedzy reporterami, któremu uda się zrobić najlepsze zdjęcie. Zestawiony tu z pracą, w przeciwieństwie do odpoczynku, który jest zależny tylko od nas i nie musimy się nim dzielić z innymi.
Grupa adresatów rozszerza się z początkowej czyli indywidualistów,  ludzi niezależnych, do ludzi ceniących sobie spokój i wypoczynek, dla których ważne jest wyjście z szybkiego tępa życia, nieustannej pracy.
ms
źródło: Diagnostyka życia kulturalnego Nutelli. Widz, Wisłocka, Kowalska

 



Brak komentarzy: