czwartek, 14 maja 2015

Wady i zalety reklamy internetowej

      Coraz trudniej jest zareklamować nowy produkt tak, by pozostał w pamięci potencjalnego klienta, „chwycił go” i spowodował chęć kupna. Producenci często sięgają po nowe, niestandardowe metody zareklamowania produktu.
                                                      


   Właściciele firm chętnie korzystają z reklam w Internecie, co wynika z wielkiego zasięgu odbiorców jak może osiągnąć taka reklama. Zaletą jest interaktywność reklamy internetowej- producent wykupuje reklamę, a odbiorca, który jest zainteresowany może od razu przejść do strony producenta- wystarczy tylko jedno kliknięcie. Firmy reklamujące się w ten sposób nie są ograniczone czasowo ani geograficznie. Mogą dotrzeć do docelowej grupy wirtualnych użytkowników na całym świecie, a dostęp do strony internetowej jest możliwy przez cały czas. Jest to tańsza forma reklamy niż w przypadku promowania produktu w telewizji, dzięki czemu właściciele firm mogą zainwestować zaoszczędzone pieniądze na bannery wyświetlane przez bardzo długi okres czasu.
    Świetnym miejscem do promowania firmy stały się portale społecznościowe. Obecnie niemal każda firma posiada swój fanpage na Facebooku. Pracownicy obsługujący fanpage publikują zdjęcia, wstawiają zabawne statusy czy życzenia na różne okazje. Dzięki temu między marką a użytkownikami portalu tworzy się swego rodzaju więź. Kolejną formą promocji na portalach społecznościowych jest organizowanie konkursów. Każdy poloega mniej więcej na tym samym- polub fanpage, grafikę konkursową, dodaj komentarz i udostępnij. Firmy w ten sposob mogą znacznie powiększyć grono użytkowników swojej strony, a odbiorcy zadowoleni są z mozliwości wygrania danego produktu.


     Reklama w Internecie ma też swoje wady. Jedną z nich jest fakt, iż nie każdy (choć wydaje się to nieprawdopodobne) ma na co dzień dostęp do sieci internetowej. Osoby, które rzadko korzystają zInternetu są nieufne wobec reklam internetowych czy kupowania przez Internet. Kolejnym problemem może być ignorowanie przez internautów reklam wyskakujących na stronach. Większość z nas, gdy tylko zauważy okienko z reklamą, od razu klika krzyżyk, by tylko znikneła. Kiedy produkt jest zbyt nachalnie reklamowany w sieci, zaczyna wzbudzać niechęć i złe skojarzenia w świadomośći odbiorcy.

    Reklama internetowa ma więc wady i zalety. Należyjednak pamiętać, że w dzisiejszych czasach panuje powszechne stwierdzenie, że „jesli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz”. W cyberprzestrzeni każda firma ma równe szanse,a przy odrobinie kreatywności może odnieść wielki sukces!

33 komentarze:

Unknown pisze...

Hej. Jeśli chodzi o reklamę w internecie to ja osobiście korzystam z google adwords i pozycjonowania stron. Od kiedy zacząłem mój mały biznes ruszył z kopyta. Jestem mega zadowolony, a co najważniejsze nie jest to kosztowne, a bardzo pomocne rozwiązanie.

Olekx pisze...

Te wady mogą być troszkę naciągane. Wiadomo że ludzie nie są ufni, ale zawsze reklama jakoś działa, nawet jak o tym nie wiemy - SFEO

norbert.bogdanowicz pisze...

Największą zaletą reklamy w sieci jest jej koszt, który jest zdecydowanie niższy niż w przypadku innych form reklamy. Mimo to wszelkie kwestie z nią związane proponowałbym zlecić profesjonalnej firmie, szczególnie jeśli chodzi o SEM, czyli między innymi w opisanej tutaj: https://fabrykamarketingu.pl/kampanie-sem/ reklamie kontekstowej w Google (nie mając o niej pojęcia, budżet reklamowy bardzo szybko może stopnieć).

Kasia_1988 pisze...

Zarówno kampanie facebooka jak i google są bardzo pożyteczne dla biznesu. Od lat korzystam z usług firmy, która też robi seo na niemcy do pozycjonowania mojej firmy i nie mam na co narzekać

Alan Komiściuk pisze...

Moim zdaniem, największą zaletą reklamy w sieci jest przede wszystkim cena, która w stosunku do reklamy w tradycyjnych mediach jest bardzo niska... Nie zmienia to jednak faktu, że aby dotrzeć do grupy docelowej, która może być faktycznie zainteresowana oferowanymi przez nas usługami bądź produktami, powinniśmy dobrać odpowiedni target. Jeśli sami nie jesteśmy w stanie tego dokonać, powinniśmy rozważyć skorzystanie z oferty profesjonalnej firmy, takiej jak www.adnext.pl/

kimika pisze...

Reklama w sieci jest rzeczywiście najtańszą możliwością, gwarantuje również największe grono odbiorców. Jak się reklamować skutecznie? na https://symstudio.pl/ znalazłam sporo porad, zerknijcie koniecznie. Sczególnie na uwagę zasługują takie programy jak autosurf który podnosi pozycję strony www w wyszukiwaniach.

Marek.Karas pisze...

na pewno ogromną zaleta takiej reklamy w internecie jest to do jak dużej ilosci osób można dotrzeć. Dodatkowo jeśli taką kampanię reklamową prowadzi doświadczona agencja tego typu https://fabrykamarketingu.pl/seo-pozycjonowanie/ , macie praktycznie pewnosć, że wasza strona zostanie zauważona i na pewno ktoś zwróci na nią uwagę

Tomek pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Marta89 pisze...

Według mnie reklama w sieci jest podstawą i nie można o tym zapominać. Różne portale społecznościowe i wyszukiwarka muszą nas znać, a dodatkowo można zainteresować się content marketingiem, który na przykład zajmuje się agencja https://tearsofjoy.pl/content-marketing/ Mają wysoką skuteczność.

Wiki pisze...

Bez dobrej i skutecznej reklamy znacznie trudniej zaistnieć na rynku. Żeby reklama była skuteczna warto polegać na takich agencjach reklamowych jak https://greenparrot.pl/ . Z taką firmą sukces murowany.

Ula Zalewska pisze...

Podstawa to reklama w internecie. Może przybierać różne formy i nie można określić jasno która jest lepsza a która gorsza. Dobre rezultaty dla firmy może przynieść kampania eRzecznika http://erzecznik.com.pl/. Z pomocą oficjalnych kont, przedstawiciel marki występujący jako jej Rzecznik udziela się w sieci, doradza, edukuje, odpowiada na zarzuty, zachęca do zakupu produktów marki. Ale bez nachalnej reklamy.

Renata pisze...

Jeśli chodzi Ci o usprawnienie samej obsługi skryptu to na pewno warto będzie abyś zajrzał tutaj https://sellintegro.pl/12-insert-navireo. Do Shopera, insert-navireo, Prestashop czy innych skryptów jest tu masa wartościowych modułów, które mogą Ci się przydać.

Tomek pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
lanpan pisze...

Moim zdaniem swietnym rozwiązaniem na ciekawą i przyciągjącą klientów reklamę jest video marketing. Takie działania reklamowe oferuje ta firma https://alphacreation.pl/ . Warto wdług mnie z takich usług korzystać szczególnie w dzisiejszych czasach gdzie to właśnie internet i spoty video osiągają największą popularność wśród odbiorców

GeorginA pisze...

Dajemy Ci najlepszą stopę pożyczki w ciągu 24 godzin. Złóż wniosek online, aby uzyskać więcej informacji, aby uzyskać pożyczkę. Skontaktuj się z nami (Atlasloanfirm@outlook.com / +1 443 345 9339)

Nowak pisze...

Zdecydowanie reklama internetowa ma dużo więcej zalet niż wad i warto z niej korzystać, aby zyskać wielu nowych klientów. Mnie ostatnio np. zainteresowała oferta firmy https://push-ad.com/ratujemy-porzucone-koszyki/ Koniecznie musicie sprawdzić, w czym się specjalizują i jakie mają możliwości.

Adrian Pawlak pisze...

Dobrym pomysłem na reklamę internetową jest posiadanie swojej wizytówki w Google Maps. W artykule na https://dolp.pl/pozycjonowanie/pozycjonowanie-google-maps/ dowiedzieć się można jak krok po kroku wykonać prezentację własnego biznesu, która z pewnością pomoże nam znaleźć nowych klientów szukających usług lub produktów w danym regionie. Podlinkowanie strony www w Google Maps będzie miało duży wpływ na jej widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania.

waszka pisze...

Wad za bardzo nie widzę, raczej zalety oczywiście pod warunkiem że takie kampanie internetowe są odpowiednio prowadzone. Tu https://finansowymistrz.pl/czym-jest-performance-marketing-i-kiedy-warto-go-wykorzystywac/ można znaleźć sporo informacji m.in. o performance marketingu i jak go wykorzystywać

Marta89 pisze...

Wydaje mi się, że reklama internetowa ma bardzo mało wad, a mnóstwo zalet. Ponadto w internecie zawsze warto mieć kontakt z klientem, czyli dobrze założyć sobie fanpage na Facebooku. O wszystkich ustawieniach przeczytacie sobie na stronie https://brandbay.pl/blog/jak-zmienic-nazwe-fanpage-na-fb/

ANKA pisze...

Każdej firmie zależy, żeby informacja o jego produktach czy usługach trafiła to jak największej grupy potencjalnych odbiorców. Dlatego reklama w internecie to jest to na co warto stawiać zdecydowanie. Można to zrobić bardzo skutecznie stawiając na agencję marketingową z doświadczeniem.

Tomek pisze...

Powiem szczerze, że mam nawet dość duże doświadczenie z marketingiem, ale powiem szczerze, że cały czas szukam jeszcze tego idealnego sposobu. Bardzo polecane było narzędzie https://push-ad.com/rozwiazania-dla-branz/ I chętnie dowiem się o nim od Ciebie jakiś informacji. Czy wiesz, co to jest?

Mama Zuzi i Zosi pisze...

Jak dla mnie reklama internetowa ma o wiele więcej zalet niż wad. Największą zaletą jest to, że pozwala na dotarcie do dużego grona potencjalnych klientów. Jesli zas chodzi o transkrypcje narań m.in do tworzenia treści marketingowych to polecam usługi tej firmy http://kreacjasukcesu.pl/transkrypcja-nagran/ Będziesz miał gwarancję najwyższej jakości usług.

lanpan pisze...

Moim zdaniem bardzo ciekawym rozwiązaniem reklamowym może być opisana tutaj https://push-ad.com/blog/wlacz-kampanie-push-do-swojego-mediaplanu/ kampania push. Podobno dzięki niej można znacząco zwiększyć poziom sprzedaży, więc jeśli taki efekt was interesuje, koniecznie powinniście tutaj zajrzeć

Ela78 pisze...

Ciekawy artukuł

Syśka93 pisze...

Dobrym rozwiązaniem w takim wypadku jest zarówno stosowanie reklamy Internetowej/ telewizyjnej aby zapoznać konsumenta z produktem a następnie umieszczanie materiałów POS w newralgicznych miejscach sklepu. Ja złożyłam zamówienie w firmie Exposite na materiały POS aby wyróżnić reklamowane produkty i cieszą się one sporym zainteresowaniem.

rodiki pisze...

Ogromnie wiele zalet ma reklama internetowa, jednak trzeba mieć na uwadze, że nie wszyscy przebywają w sieci. Dlatego o rynku lokalnym nie można zapomnieć. Z mojej strony polecam zainwestować w taką formę promocji outdoorowej https://www.znajdzreklame.pl/citylighty - jest niezwykle skuteczna

Aleksandra Wojtaś pisze...

Kiedy zaczynamy rozkręcać swój biznes to koniecznie trzeba pomyśleć o odpowiedniej reklamie. Tylko dzięki niej zdobędziemy dużą liczbę klientów oraz zwiększymy sprzedaż produktów. Można inwestować w różne kampanie marketingowe, ale trzeba się zastanowić komu najlepiej powierzyć to zadanie. Z mojego rozeznania wśród znajomych mogę stwierdzić, że najczęściej osiągają oni sukces dzięki agencji Nakatomi.

Anna pisze...

dobra reklama ma więcej zalet niż wad

Ela12 pisze...

Zgadzam się ze stwierdzeniem, że reklama to jednak więcej korzyści może dać. Oczywiście wszystko zależy w jaki sposób są prowadzone działania marketingowe. Dlatego, żeby reklama przyniosła oczekiwane efekty lepiej polegać na profesjonalnych agencjach takich jak http://blog.sklep.pl/ . Pomogą zbudować markę firmy w internecie, stawiają na dobry content. Do tego optymalizują działania przez co też koszty obniżają. Po prostu znają się na tym co robią.

Tomek pisze...

Nie można zapomnieć o tym, że kluczowa jest również reklama stacjonarna, która również zapewni możliwość kontaktu z klientem. Dobrym rozwiązaniem na pewno będzie druk wizytówek . Dzięki temu też bardzo szybko można przekazać kontakt klientowi.

Marco515 pisze...

Wszystkim zainteresowanym tematem chciałbym polecić https://jaklatwo.pl/5-mitow-dotyczacych-wspolpracy-z-influencerami/ , gdzie znajdziecie interesujący artykuł dotyczący współpracy z influencerami. Czy korzystacie z takiego rozwiązania?

MonHania pisze...

Moim zdaniem reklama w internecie pełni dużą rolę. Bardzo istotny jest wygląd strony internetowej. Aby mieć pewność, że działa jak należy, najlepiej jest przeprowadzić audyt UX. Dzięki niemu dowiesz się jakie znajdują się na niej błędy i jak możesz je naprawić.

Adde20 pisze...

Mówiąc o reklamie i pozycjonowaniu, warto zwrócić uwagę na jedną z najważniejszych kwestii - wartościowe informacje. Jednym z przykładów, gdzie wartość informacji jest kluczowa, jest blog https://zagrajmywzycie.pl/ . Ten blog skupia się między innymi na tematyce reklamy, dostarczając czytelnikom ciekawych artykułów i porad.