czwartek, 14 maja 2015

Wady i zalety reklamy internetowej

      Coraz trudniej jest zareklamować nowy produkt tak, by pozostał w pamięci potencjalnego klienta, „chwycił go” i spowodował chęć kupna. Producenci często sięgają po nowe, niestandardowe metody zareklamowania produktu.
                                                      


   Właściciele firm chętnie korzystają z reklam w Internecie, co wynika z wielkiego zasięgu odbiorców jak może osiągnąć taka reklama. Zaletą jest interaktywność reklamy internetowej- producent wykupuje reklamę, a odbiorca, który jest zainteresowany może od razu przejść do strony producenta- wystarczy tylko jedno kliknięcie. Firmy reklamujące się w ten sposób nie są ograniczone czasowo ani geograficznie. Mogą dotrzeć do docelowej grupy wirtualnych użytkowników na całym świecie, a dostęp do strony internetowej jest możliwy przez cały czas. Jest to tańsza forma reklamy niż w przypadku promowania produktu w telewizji, dzięki czemu właściciele firm mogą zainwestować zaoszczędzone pieniądze na bannery wyświetlane przez bardzo długi okres czasu.
    Świetnym miejscem do promowania firmy stały się portale społecznościowe. Obecnie niemal każda firma posiada swój fanpage na Facebooku. Pracownicy obsługujący fanpage publikują zdjęcia, wstawiają zabawne statusy czy życzenia na różne okazje. Dzięki temu między marką a użytkownikami portalu tworzy się swego rodzaju więź. Kolejną formą promocji na portalach społecznościowych jest organizowanie konkursów. Każdy poloega mniej więcej na tym samym- polub fanpage, grafikę konkursową, dodaj komentarz i udostępnij. Firmy w ten sposob mogą znacznie powiększyć grono użytkowników swojej strony, a odbiorcy zadowoleni są z mozliwości wygrania danego produktu.


     Reklama w Internecie ma też swoje wady. Jedną z nich jest fakt, iż nie każdy (choć wydaje się to nieprawdopodobne) ma na co dzień dostęp do sieci internetowej. Osoby, które rzadko korzystają zInternetu są nieufne wobec reklam internetowych czy kupowania przez Internet. Kolejnym problemem może być ignorowanie przez internautów reklam wyskakujących na stronach. Większość z nas, gdy tylko zauważy okienko z reklamą, od razu klika krzyżyk, by tylko znikneła. Kiedy produkt jest zbyt nachalnie reklamowany w sieci, zaczyna wzbudzać niechęć i złe skojarzenia w świadomośći odbiorcy.

    Reklama internetowa ma więc wady i zalety. Należyjednak pamiętać, że w dzisiejszych czasach panuje powszechne stwierdzenie, że „jesli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz”. W cyberprzestrzeni każda firma ma równe szanse,a przy odrobinie kreatywności może odnieść wielki sukces!

Brak komentarzy: