czwartek, 14 maja 2015

Wady i zalety reklamy internetowej

      Coraz trudniej jest zareklamować nowy produkt tak, by pozostał w pamięci potencjalnego klienta, „chwycił go” i spowodował chęć kupna. Producenci często sięgają po nowe, niestandardowe metody zareklamowania produktu.
                                                      


   Właściciele firm chętnie korzystają z reklam w Internecie, co wynika z wielkiego zasięgu odbiorców jak może osiągnąć taka reklama. Zaletą jest interaktywność reklamy internetowej- producent wykupuje reklamę, a odbiorca, który jest zainteresowany może od razu przejść do strony producenta- wystarczy tylko jedno kliknięcie. Firmy reklamujące się w ten sposób nie są ograniczone czasowo ani geograficznie. Mogą dotrzeć do docelowej grupy wirtualnych użytkowników na całym świecie, a dostęp do strony internetowej jest możliwy przez cały czas. Jest to tańsza forma reklamy niż w przypadku promowania produktu w telewizji, dzięki czemu właściciele firm mogą zainwestować zaoszczędzone pieniądze na bannery wyświetlane przez bardzo długi okres czasu.
    Świetnym miejscem do promowania firmy stały się portale społecznościowe. Obecnie niemal każda firma posiada swój fanpage na Facebooku. Pracownicy obsługujący fanpage publikują zdjęcia, wstawiają zabawne statusy czy życzenia na różne okazje. Dzięki temu między marką a użytkownikami portalu tworzy się swego rodzaju więź. Kolejną formą promocji na portalach społecznościowych jest organizowanie konkursów. Każdy poloega mniej więcej na tym samym- polub fanpage, grafikę konkursową, dodaj komentarz i udostępnij. Firmy w ten sposob mogą znacznie powiększyć grono użytkowników swojej strony, a odbiorcy zadowoleni są z mozliwości wygrania danego produktu.


     Reklama w Internecie ma też swoje wady. Jedną z nich jest fakt, iż nie każdy (choć wydaje się to nieprawdopodobne) ma na co dzień dostęp do sieci internetowej. Osoby, które rzadko korzystają zInternetu są nieufne wobec reklam internetowych czy kupowania przez Internet. Kolejnym problemem może być ignorowanie przez internautów reklam wyskakujących na stronach. Większość z nas, gdy tylko zauważy okienko z reklamą, od razu klika krzyżyk, by tylko znikneła. Kiedy produkt jest zbyt nachalnie reklamowany w sieci, zaczyna wzbudzać niechęć i złe skojarzenia w świadomośći odbiorcy.

    Reklama internetowa ma więc wady i zalety. Należyjednak pamiętać, że w dzisiejszych czasach panuje powszechne stwierdzenie, że „jesli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz”. W cyberprzestrzeni każda firma ma równe szanse,a przy odrobinie kreatywności może odnieść wielki sukces!

11 komentarzy:

Franiciszek Jankowski pisze...

Hej. Jeśli chodzi o reklamę w internecie to ja osobiście korzystam z google adwords i pozycjonowania stron. Od kiedy zacząłem mój mały biznes ruszył z kopyta. Jestem mega zadowolony, a co najważniejsze nie jest to kosztowne, a bardzo pomocne rozwiązanie.

Olekx pisze...

Te wady mogą być troszkę naciągane. Wiadomo że ludzie nie są ufni, ale zawsze reklama jakoś działa, nawet jak o tym nie wiemy - SFEO

norbert.bogdanowicz pisze...

Największą zaletą reklamy w sieci jest jej koszt, który jest zdecydowanie niższy niż w przypadku innych form reklamy. Mimo to wszelkie kwestie z nią związane proponowałbym zlecić profesjonalnej firmie, szczególnie jeśli chodzi o SEM, czyli między innymi w opisanej tutaj: https://fabrykamarketingu.pl/kampanie-sem/ reklamie kontekstowej w Google (nie mając o niej pojęcia, budżet reklamowy bardzo szybko może stopnieć).

Kasia_1988 pisze...

Zarówno kampanie facebooka jak i google są bardzo pożyteczne dla biznesu. Od lat korzystam z usług firmy, która też robi seo na niemcy do pozycjonowania mojej firmy i nie mam na co narzekać

Alan Komiściuk pisze...

Moim zdaniem, największą zaletą reklamy w sieci jest przede wszystkim cena, która w stosunku do reklamy w tradycyjnych mediach jest bardzo niska... Nie zmienia to jednak faktu, że aby dotrzeć do grupy docelowej, która może być faktycznie zainteresowana oferowanymi przez nas usługami bądź produktami, powinniśmy dobrać odpowiedni target. Jeśli sami nie jesteśmy w stanie tego dokonać, powinniśmy rozważyć skorzystanie z oferty profesjonalnej firmy, takiej jak www.adnext.pl/

kimika pisze...

Reklama w sieci jest rzeczywiście najtańszą możliwością, gwarantuje również największe grono odbiorców. Jak się reklamować skutecznie? na https://symstudio.pl/ znalazłam sporo porad, zerknijcie koniecznie. Sczególnie na uwagę zasługują takie programy jak autosurf który podnosi pozycję strony www w wyszukiwaniach.

fabrykamarkeringuu pisze...

na pewno ogromną zaleta takiej reklamy w internecie jest to do jak dużej ilosci osób można dotrzeć. Dodatkowo jeśli taką kampanię reklamową prowadzi doświadczona agencja tego typu https://fabrykamarketingu.pl/seo-pozycjonowanie/ , macie praktycznie pewnosć, że wasza strona zostanie zauważona i na pewno ktoś zwróci na nią uwagę

Lilly pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
marta8911 pisze...

Według mnie reklama w sieci jest podstawą i nie można o tym zapominać. Różne portale społecznościowe i wyszukiwarka muszą nas znać, a dodatkowo można zainteresować się content marketingiem, który na przykład zajmuje się agencja https://tearsofjoy.pl/content-marketing/ Mają wysoką skuteczność.

Wiki pisze...

Bez dobrej i skutecznej reklamy znacznie trudniej zaistnieć na rynku. Żeby reklama była skuteczna warto polegać na takich agencjach reklamowych jak https://greenparrot.pl/ . Z taką firmą sukces murowany.

Ula Zalewska pisze...

Podstawa to reklama w internecie. Może przybierać różne formy i nie można określić jasno która jest lepsza a która gorsza. Dobre rezultaty dla firmy może przynieść kampania eRzecznika http://erzecznik.com.pl/. Z pomocą oficjalnych kont, przedstawiciel marki występujący jako jej Rzecznik udziela się w sieci, doradza, edukuje, odpowiada na zarzuty, zachęca do zakupu produktów marki. Ale bez nachalnej reklamy.