czwartek, 7 maja 2015

Podsycanie apetytu na film

           Kino rodzi się na nowo. Już od dłuższego czasu mamy do czynienia z renesansem tego medium, a to za sprawą wysokobudżetowych produkcji, o których nie jesteśmy w stanie nie słyszeć (głównie mowa o ekranizacjach komiksów). Wydaje się na ich produkcję mnóstwo pieniędzy, ale nie mniej wydaje się na ich rozreklamowanie. Co ciekawsze kampania reklamowa zaczyna się o wiele, wiele wcześniej niż zdjęcia na planie czy w ogóle narodzenie się samego pomysłu.

               W ostatnim czasie informacje o realizacji filmów na podstawie komiksów, czy też po prostu o realizacji filmów, które mają kosztować niemało i mają przynieść dużo pieniędzy, wyciekają coraz częściej. Skoro poprzednie dzieła X muzy z tej samej 'rodziny' są na pierwszych miejscach Box Office, to należy kuć żelazo póki gorące i nie przestawać na tym, co zostało zrealizowane do tej pory. Jednak czy owe wcześniej wspomniane informacje są aby tylko zwykłymi plotkami?
variety.com/



filmweb.pl









Zaczyna się od newsa, że dany film ma możliwość realizacji. Niektórzy się zachwycają, inni nie zwracają na to uwagi. Temperaturę podkręcają wiadomości, że szukany jest reżyser lub scenarzysta. Znaczy to, że projekt ma szansę się urzeczywistnić. W momencie, kiedy dowiadujemy się jacy aktorzy mają wziąć udział w owym projekcie, wtedy zaczyna być coraz bardziej ciekawiej. I tutaj ciśnienie rośnie za sprawą wytwórni i producentów, którzy, po wyborze głównych postaci, zaczynają wypuszczać różne interesujące fanów nowinki. Jednak punkt kulminacyjny osiągamy wtedy, kiedy do sieci wyciekają zdjęcia. I to zdjęcia zrobione specjalnie, aby rozpocząć kampanię promocyjną filmu, który nawet nie zaczął być kręcony.

              Najlepiej oprzeć się na przykładzie. Posłużę się filmem „Suicide Squad”, którego premiera planowana jest na przyszły rok, choć o tym projekcie mówi się co najmniej od roku, jak nie dłużej.
filmweb.pl
Najpierw zastanawialiśmy się, kto obejmie stanowisko reżysera, później jacy aktorzy zostaną zaangażowani. W międzyczasie zdążyliśmy skrytykować te wybory, ale teraz jesteśmy zaskakiwani zdjęciami bohaterów: to Jareda Leto jako Jokera, teraz cała ekipa Suicide Squad. Później mieliśmy możliwość oglądania na zdjęciach jak toczą się prace na planie. Jak dla mnie jest to wyraźne budowanie zachęty do obejrzenia i zainteresowania się filmem więcej niż rok przed premierą. Później oczywiście dojdą teasery i zwiastuny. W między czasie będziemy karmieni kolejnymi porcjami zdjęć.


            Narobienie szumu to coś, czego każdy film potrzebuje. Im więcej będzie o nim mowy, tym więcej będzie budził emocji i tym bardziej prawdopodobne, że ludzie go zauważą i będą go wyczekiwać. Dlatego ważne jest, aby tak wcześnie rozpocząć wzbudzanie zainteresowania nim i w pewnych odstępach czasu przypominać widzom, że owy projekt jest w realizacji, pobudzać apetyt i zwiększać zainteresowanie. W tym pomagają właśnie 'wycieki': zdjęcia wrzucane do Internetu czy plotki, podsycane tak naprawdę przez samych producentów, reżyserów czy aktorów.  

Brak komentarzy: