wtorek, 12 maja 2015

Reklama facebookowa


Dziś chcę opowiedzieć o reklamie w sieci społecznej.
 Facebook - jest jedną z najpopularniejszych sieci na całym świecie. "Facebook" był założony Markiem Zuckierbergem w 2004 roku, a po roku dziewięciu czasów jego audytorium złożyło ponad miliard użytkowników. Tu jest kilku typów promowania strony w FB

Standardowa reklama w Facebook

Zdarzenie sponsorowane. Taka reklama jest wyświetlona obok twojego profilu, znajduje się po prawej stronie. Ona jest konkretną informacją od reklamodawcy i nie zawiera w swoim składzie żadnych komponentów współdziałania społecznego. To jest bardzo prosty typ promowania. Reklama pozwala  skierować użytkowników, co nacisnęli na baner reklamowy, na strony wewnętrznej w sieci, itd.
(źródło: http://websoul.pl/blog/w-ktorym-miejscu-wyswietlaja-sie-reklamy-na-fb)


Zdarzenia sponsorowane czyli sponsored stories

Taki typ publikacji przedstawia kontent (aktualności, przeglądy, artykuły), który promuje się na płatnej podstawie przez aktualności użytkowników. Prosty przykład takiego promowania, z którym zderzał się każdy użytkownik sieci. W Facebook posuwa się konkretna korporacyjna grupa. Publikację o niej "lajkują" i robią "repost" popularni użytkownicy z dużą liczbą followers. W wyniku ta informacja pojawia się w aktualnościach tysięcy użytkowników. Oni dowiadują się o istnieniu grupy, dołączają na ją czy naciskają "Lubię to". Wynik - publikacja rozprzestrzenia się po siecie, jak śniegowa kula. Ten sposób jest skuteczny dzięki temu, że daje możliwość dowiedzieć się o istnieniu znaku firmowego tym użytkownikom, które przedtem z nim nie zderzały się. Uwaga: czym autorytatywny bloger i ciekawiej publikacja, tym zauważalny wzrost audytorium znaku firmowego, brandu albo produktu.  

Reklama aplikacji

         Możesz stworzyć własne aplikacje w Facebook i przeprowadzać reklamową kampanię z jego pomocą.



Do głównych przewag promowania w "Facebook" warto odnieść:
  • dołączenie klientów (duża liczba komentarzy) związek z społeczeństwem (stworzenie pozytywnego obrazu marki, co prowadzi do zwiększenia lojalności audytorium);
  • szybkość odwrotnego związku (śledzić efekt od reklamy można praktycznie od razu);
  • dokonać analizy przewag klientów (analiza przewag docelowego audytorium kosztem przesłuchań wewnątrz współnot, a także monitoringu profilu użytkowników);
  • niski koszt (stosunkowo niewysoka cena za promowanie wewnątrz sieci).

Wydarzenia

 Przyciągnąć audytorium do pewnego wydarzenia, organizowanego kompanii.

Ile kosztuje reklamy w Facebook

Według słów analityków, pełnowartościowa reklamowa kampania w Facebook może kosztować do kilka setek tysięcy dolarów. Jednak w każdym konkretnym wypadku koszt będzie różnił się zależnie od elitarnych sposobów promowania i objęcia audytorium. Zazwyczaj drożej kosztują publikacje w grupach z wąską tematyką.
(źródło: http://www.maciejjutrzenka.pl/dlaczego-warto-wydawac-kase-na-reklame-na-facebooku/)



Brak komentarzy: