Dziś chcę opowiedzieć o reklamie w sieci społecznej.
Facebook - jest jedną z najpopularniejszych sieci na całym świecie.
"Facebook" był założony Markiem Zuckierbergem w 2004 roku, a po roku
dziewięciu czasów jego audytorium złożyło ponad miliard użytkowników.
Tu jest kilku typów promowania strony w FB
Standardowa reklama w Facebook
Zdarzenie sponsorowane. Taka reklama jest wyświetlona obok twojego profilu, znajduje się po prawej stronie. Ona jest konkretną
informacją od reklamodawcy i nie zawiera w swoim składzie żadnych komponentów współdziałania społecznego. To jest bardzo prosty typ promowania. Reklama pozwala skierować użytkowników, co nacisnęli na baner reklamowy, na strony wewnętrznej w sieci, itd.
(źródło: http://websoul.pl/blog/w-ktorym-miejscu-wyswietlaja-sie-reklamy-na-fb) |
Zdarzenia sponsorowane czyli sponsored stories
Taki typ publikacji przedstawia kontent
(aktualności, przeglądy, artykuły), który promuje się na płatnej podstawie przez
aktualności użytkowników. Prosty przykład takiego promowania, z którym
zderzał się każdy użytkownik sieci. W Facebook posuwa się konkretna
korporacyjna grupa. Publikację o niej "lajkują" i
robią "repost" popularni użytkownicy z dużą liczbą followers. W wyniku
ta informacja pojawia się w aktualnościach tysięcy użytkowników. Oni
dowiadują się o istnieniu grupy, dołączają na ją czy naciskają "Lubię to". Wynik - publikacja rozprzestrzenia się po siecie,
jak śniegowa kula. Ten sposób jest skuteczny dzięki temu, że daje
możliwość dowiedzieć się o istnieniu znaku firmowego tym użytkownikom, które
przedtem z nim nie zderzały się. Uwaga: czym autorytatywny bloger i ciekawiej
publikacja, tym zauważalny wzrost audytorium znaku firmowego, brandu albo produktu.
Reklama aplikacji
Możesz stworzyć własne aplikacje w Facebook i przeprowadzać reklamową kampanię z jego pomocą.
Do głównych przewag promowania w "Facebook" warto odnieść:
- dołączenie klientów (duża liczba komentarzy) związek z społeczeństwem (stworzenie pozytywnego obrazu marki, co prowadzi do zwiększenia lojalności audytorium);
- szybkość odwrotnego związku (śledzić efekt od reklamy można praktycznie od razu);
- dokonać analizy przewag klientów (analiza przewag docelowego audytorium kosztem przesłuchań wewnątrz współnot, a także monitoringu profilu użytkowników);
- niski koszt (stosunkowo niewysoka cena za promowanie wewnątrz sieci).
Wydarzenia
Przyciągnąć audytorium do pewnego wydarzenia, organizowanego kompanii.
Ile kosztuje reklamy w Facebook
Według słów analityków, pełnowartościowa reklamowa kampania w Facebook może
kosztować do kilka setek tysięcy dolarów. Jednak w każdym konkretnym wypadku
koszt będzie różnił się zależnie od elitarnych sposobów promowania i objęcia
audytorium. Zazwyczaj drożej kosztują publikacje w grupach z wąską tematyką.
(źródło: http://www.maciejjutrzenka.pl/dlaczego-warto-wydawac-kase-na-reklame-na-facebooku/) |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz