piątek, 1 maja 2015

Reklama z lat 90

   



         Kiedy większość  polskich konsumentów po raz pierwszy spotkała się z ulicznymi bilbordami? Okres ten przypadł na powszechnie nazywane ,,szalone lata 90". Wówczas do Polski zaczął napływać kapitalizm. Wolna, duża przestrzeń sklepowa idealnie nadawała się do eksponowania dużej liczby produktów. Istotną rolę promocyjną pełniły w tamtych czasach, tak zwane POSy ( ang. poin of sale).Ulotki, bilbordy, strajki reklamowe pełniły jednak rolę drugoplanową. Pierwszoplanową zajmowały reklamy telewizyjne. Twórcy spotu odpowiadali za jakoś reklamy, a przede wszystkim jej skuteczność. To od niej bowiem zależało, czy dana marka zapisze się w umysłach konsumentów. Ważną rolę odgrywały także pieniądze przeznaczane na reklamę. To one decydowały o najlepszym czasie antenowym i dostatecznej ilości powtórzeń reklamy.





Aby lepiej poznać drogę rozwoju jaką przeszła reklama w kwestiach grafiki, koncepcji i języka warto porównać powyższe spoty z obecnymi reklamami


Jak widać na powyższych przykładach reklama telewizyjna przeszła dużą ewolucję. Faktem jest jednak, ze reklamy z lat 90 mimo, iż tak niedoskonałe mają w sobie pewien czar. Jest to zapewne kwestia sentymentu, ale również autentyczności, która podyktowana była mniejszym wkładem materialnym oraz rozwojem technologicznym. 

Brak komentarzy: