piątek, 8 maja 2015

Ekodzieciaki - kampania na rzecz ochrony środowiska

O tym jak reklamy potrafią oddziaływać na dzieci doskonale wiemy. Bloki reklamowe kończące serię bajek są swoistą kontynuacją w wyobraźni dziecka. Maluchom ciężko jest odróżnić fikcję od świata rzeczywistego, dlatego większość reklam traktują poważnie. Producenci już dawno zauważyli jak przy odpowiedniej technice, mogą skłonić dziecko przy pomocy rodziców do zakupu upragnionego gadżetu. Korzystając z zainteresowania dziecka reklamą, zaczęły powstawać również spoty edukacyjne. Przykładem skierowanym do maluchów jest kampania Ministerstwa Środowiska "Ekodzieciaki" pod hasłem "małe czy duże przyda się naturze", w której zwierzęta opowiadają o ochronie środowiska. Kolorowe, wesołe, rymowane reklamy nauczają maluchów jak dbać o przyrodę.

Ważną rolę spulchniania gleby przedstawia dżdżownica:



Nad problem komarów czuwa rozśpiewana żaba:



Pracowite mrówki opowiadają o swojej istotnej roli:


Rapujący dziki jeż, szkodników pozbędzie się:



Segregowania śmieci oraz wtórnego wykorzystywania papieru pilnuje mrówka:




Jest to pozytywny przykład kampanii reklamowej, w której Ministerstwo Środowiska zachęca do dbania o przyrodę. Poprzez wesołe i kolorowe reklamy dzieci są bliższe poznania natury i od młodości zdobycia nawyków przyjaznych środowisku. A to jak maluchy postrzegają przyrodę i czego mogły się nauczyć można zobaczyć na planie zdjęciowym kampanii:



Brak komentarzy: