1. Reklama polecająca(Testimonial advertising) - w tego typu reklamie sportowiec wypowiada kwestie typu "Mirosław Szymkowiak, polecam". Polega ona na chwaleniu danego produktu przez sportowca, który podpisuje się pod pochwałami swoim imieniem i nazwiskiem.
2. Umowa ze sponsorem - metoda polegająca na zobowiązaniu się przez zawodnika promowania danej marki w zamian za wsparcie finansowe. Dobrym przykładem jest tu choćby reklama Adidasa z udziałem Leo Messiego, który reklamuje najnowszy model obuwia sportowego.
3. Podpisanie kontraktu na wyłączność - polega na podpisaniu przez sportowca kontraktu z producentem danego spzetu lub odzieży. Sportowiec zobowiązany jest wtedy używać np. telefonu tylko jedej marki. Dobrym przykładem jest też Maciej Żurawski, który swego czasu ubrany był od stóp do głów przez markę Nike.
Ważnym czynnikiem w wyborze sportowca nie jest tylko jego poziom profesjonalizmu, czy wysokie umiejętności. Co ciekawe, bycie najlepszym wcale nie gwarantuje udziału w kampaniach reklamowych wielkich marek sportowych. Ważnym atutem jest tutaj charakter i osobowość, a także dopasowanie do danego produktu. Ciężko, by zawodnik krnąbrny reklamował produkty marki kojarzącej się z konsekwencją i niezawodnością.
O ile zwykle niewiele jest kampanii z osobistościami ze świata sportu, o tyle teraz jest ku temu świetna okazja. Już za tydzień rozpocznie się Euro 2012, co przy pomocy dawnych i obecnych gwiazd europejskiego futbolu, dla reklamodawców może być świetną szansą na wypromowanie swoich produktów.
Źródło:
aktywni.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz