SIŁA
W PROSTOCIE
Aby się wyróżniać nie wystarczy oprzeć się na jednym elemencie, np. haśle reklamowym. Na sukces strategii składa się aż pięć czynników. Każdy powoduje to, że jedne towary sprzedają się lepiej niż drugie. Tożsamość sprawia, że zwykłe banany są lepszymi bananami, kiedy nakleimy na nich mały znaczek Chiquita. Personifikacja, tworzenie nowego gatunku, zmiana nazwy i repozycjonowanie kategorii - to wszystko razem połączone sprawia, że możesz się wyróżnić spośród tak ogromnej konkurencji na rynku. W dzisiejszych czasach nie jest problemem to, że na półkach w sklepie znajduje się tylko ocet, ale że tego octu jest aż kilka rodzai. Co zatem kieruje nami, że wybierzemy ten jedyny? Specjaliści od marketingu maja tak pokierować konsumentami, że wybiorą Nasz ocet, bo tylko on sprawdzi się idealnie w kuchni, a przynajmniej my jako konsumenci mamy w to uwierzyć. Za duży wybór to też przecież problem. Czujemy się zagubieni i tak naprawdę, sami nie wiemy czego nam potrzeba. Szacuje się, że a w Ameryce istnieje milion produktów w stałej ofercie. Każdy supermarket ma ich średnio 40.000, a przecież przeciętna rodzina zaspokaja 80% swych potrzeb dzięki 150 produktom. Wszystko wskazuje na to że na całą resztę nie zwracamy już uwagi. Gdybyśmy jednak zwracali, to po co te wszystkie badania opinii, ulepszanie produktów i pieniądze wydawane na reklamy?
Cena
rzadko bywa wyróżnikiem, ponieważ dla konkurencji nie jest problemem zejść z
ceny, ale wtedy wszyscy na tym ucierpią. Najlepiej znaleźć inne rozwiązanie -
inne opakowanie. To z pewnością przykuje uwagę klientów. Z pozoru lubiane przez
nas akcje promocyjne również nie należą do metod, które na stałe dostarczą nam
klientów. Najczęściej jest to związane z krótkim zaspokojeniem popytu, a
później klienci wracają ponownie do sprawdzonych marek. Dlatego nie warto się
łudzić, że poprzez rozdawanie produktu zyskamy więcej.
Wyróżnianie
się zachodzi w świadomości człowieka, która jest niestety ograniczona.
Odbieramy wszystko wybiórczo, ponieważ ciąży nad nami klątwa psychicznego
ograniczenia polegającego na tym, że nie jesteśmy zdolni do przetworzenia
nieskończonej liczby bodźców. Zatem pomysł na oryginalny przekaz musi być
najprostszy, jak najbardziej widoczny i powtarzany wciąż od nowa we wszystkich
mediach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz