Subiektywna Analiza
Kampanii Reklamowych Bądź Spotów Reklamowych
1) Reklama Heinekena
1) Reklama Heinekena
Jadąc samochodem słuchałem radia. Jak zwykle udało mi się
trafić na reklamy, których w radiu jest zazwyczaj około 70 minut na godzinę.
Jednak właśnie spot tego piwa utknął mi w głowie. Dlaczego?
Ciężko na Internecie znaleźć dokładne hasło reklamowe ale
idea była następujące. Kupujesz piwo, wysyłasz kod spod nakrętki, czekasz na
wynik. Pozytywny- wygrałeś zaproszenie na Opener’a. Negatywny- masz świeżo
otwarte, zimne piwo w ręce. Wniosek? Co byś nie zrobił i tak zyskujesz na tym.
Dla mnie innowacyjne hasło, które zamurowało mnie w swojej prostocie myślenia.
Co z tego, że nie wygrałeś, masz piwo! Dla każdego mężczyzny, to już radość.
Zimne, świeże piwko po południu. Nikt nie może, nam wtedy narzekać, że go
pijemy bo przecież braliśmy udział w loterii. Chcieliśmy coś wygrać, może dla
dziewczyny, może dla kolegi? No, trudno, że się nie udało. Kupię sześciopak i
spróbuję ponownie! Cóż za poświęcenie!
Ocena: Prostota
myślenia wygrywa, nie trzeba ciężkich pieniędzy, ani nagości. Wystarczy dobry
pomysł i genialne hasło. 5/6
2) Wszech(nie)obecne Tyskie
Carlsberg to oficjalny patron UEFA przy organizacji
Mistrzostw Europy w Polsce i na Ukrainie. Warka to oficjalny sponsor
reprezentacji Polski. „Zielone” piwo będzie sprzedawane na każdym stadionie
jako jedyne. Wszystkie oficjalne miejsca UEFY będą serować tylko zagraniczne
piwo. Natomiast Warka będzie na banerach, reklamach. Akcja „Do hymnu” ma
zagrzewać kibiców do wspierania drużynę przez kupno popularnego „Stronga.”
Jednakże
całą śmietankę i tak spija kompania piwowarska „Tyskie”. Nie wydając ani
złotówki by zostać oficjalnym sponsorem kogokolwiek, zapewniła sobie mimo
wszystko najlepsze obroty wśród browarów w Polsce. Dlaczego?
1.Produkcja
serialu „Piąty Stadion”- małe koszty, ogromna popularność, duża liczba gwiazd
oraz najważniejsze. Może lecieć w godzinach, gdy zwykłe reklamy alkoholowe są
zakazane! Bo product placement, nie
zakazuje browarom czerpaniu profitów z takiej reklamy. Dodatkowo w serialu nie
ma kadru, bez aluzji do Tyskiego.
2.Zaproszenie
do reklam Zbigniewa Bońka, Marca van Bastena oraz(judasza, sprzedawczyka)Luisa
Figo. Przyznam szczerze, że nawet ja dałem się wciągnąć w grę iluzji. Byłem
pewien, że Tyskie jest sponsorem. Jednak oni robią szum, kibicują, wspierają,
ale nie płacą jako sponsorzy.
3.Flagi,
proporczyki, kufle. Wszystko to potęguję wrażenie siły Tyskiego. Co ciekawe,
oficjalni sponsorzy mogą produkować i zamieszczać reklamy zaakceptowane przez
UEFA. Tyskie nie ma ograniczeń, wykupują powierzchnię na własną
odpowiedzialność i nikt nie może im tego zabronić
Ocena: Spryt, inteligencja, pewność siebie. Nie trzeba
wielkich pieniędzy i nazw, by móc pokonać Goliata. 6/6
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz