poniedziałek, 28 maja 2012

Piwo, wszędzie PIWO


Subiektywna Analiza Kampanii Reklamowych Bądź Spotów Reklamowych

1)  Reklama Heinekena

Jadąc samochodem słuchałem radia. Jak zwykle udało mi się trafić na reklamy, których w radiu jest zazwyczaj około 70 minut na godzinę. Jednak właśnie spot tego piwa utknął mi w głowie. Dlaczego?
Ciężko na Internecie znaleźć dokładne hasło reklamowe ale idea była następujące. Kupujesz piwo, wysyłasz kod spod nakrętki, czekasz na wynik. Pozytywny- wygrałeś zaproszenie na Opener’a. Negatywny- masz świeżo otwarte, zimne piwo w ręce. Wniosek? Co byś nie zrobił i tak zyskujesz na tym. Dla mnie innowacyjne hasło, które zamurowało mnie w swojej prostocie myślenia. Co z tego, że nie wygrałeś, masz piwo! Dla każdego mężczyzny, to już radość. Zimne, świeże piwko po południu. Nikt nie może, nam wtedy narzekać, że go pijemy bo przecież braliśmy udział w loterii. Chcieliśmy coś wygrać, może dla dziewczyny, może dla kolegi? No, trudno, że się nie udało. Kupię sześciopak i spróbuję ponownie! Cóż za poświęcenie!

Ocena:  Prostota myślenia wygrywa, nie trzeba ciężkich pieniędzy, ani nagości. Wystarczy dobry pomysł i genialne hasło.    5/6

2) Wszech(nie)obecne Tyskie
Carlsberg to oficjalny patron UEFA przy organizacji Mistrzostw Europy w Polsce i na Ukrainie. Warka to oficjalny sponsor reprezentacji Polski. „Zielone” piwo będzie sprzedawane na każdym stadionie jako jedyne. Wszystkie oficjalne miejsca UEFY będą serować tylko zagraniczne piwo. Natomiast Warka będzie na banerach, reklamach. Akcja „Do hymnu” ma zagrzewać kibiców do wspierania drużynę przez kupno popularnego „Stronga.”
                Jednakże całą śmietankę i tak spija kompania piwowarska „Tyskie”. Nie wydając ani złotówki by zostać oficjalnym sponsorem kogokolwiek, zapewniła sobie mimo wszystko najlepsze obroty wśród browarów w Polsce. Dlaczego?
                1.Produkcja serialu „Piąty Stadion”- małe koszty, ogromna popularność, duża liczba gwiazd oraz najważniejsze. Może lecieć w godzinach, gdy zwykłe reklamy alkoholowe są zakazane!  Bo product placement, nie zakazuje browarom czerpaniu profitów z takiej reklamy. Dodatkowo w serialu nie ma kadru, bez aluzji do Tyskiego.
                2.Zaproszenie do reklam Zbigniewa Bońka, Marca van Bastena oraz(judasza, sprzedawczyka)Luisa Figo. Przyznam szczerze, że nawet ja dałem się wciągnąć w grę iluzji. Byłem pewien, że Tyskie jest sponsorem. Jednak oni robią szum, kibicują, wspierają, ale nie płacą jako sponsorzy.
                3.Flagi, proporczyki, kufle. Wszystko to potęguję wrażenie siły Tyskiego. Co ciekawe, oficjalni sponsorzy mogą produkować i zamieszczać reklamy zaakceptowane przez UEFA. Tyskie nie ma ograniczeń, wykupują powierzchnię na własną odpowiedzialność i nikt nie może im tego zabronić

Ocena: Spryt, inteligencja, pewność siebie. Nie trzeba wielkich pieniędzy i nazw, by móc pokonać Goliata. 6/6

Brak komentarzy: