wtorek, 29 maja 2012


Zabierz batona na imprezę!


Produkcją nad którą chciałbym się pochylić jest reklama batona Maxi King firmy Ferrero. Wykonana jest w stylistyce podobnej do teledysków amerykańskich raperów. Jej głównym bohaterem jest raper Shagy. Na imprezie bawi się wraz z wielokulturowym towarzystwem. Raper jest zawsze w centrum panu. W reklamie podchodzi do śpiewającej prawie gołej mulatki i zaczyna z nią tańczyć. Jego uwagę odwraca jednak kobieta jedząca w kuszący sposób batonika Maxi King. Shaggy oblizuje wargi i pomrukując śpiewa Massive satisfaction. Warto zauważyć, że w reklamie nie ma dialogów. Całą warstwę tekstową zastępuje muzyka co podkreśla konwencję teledysku z MTV. W zderzeniu reklamy z teledyskiem można zauważyć, brak alkoholu. W reklamie zamiast alkoholu aktorzy raczą się batonikiem Maxi King, który pełni zastępuje jego rolę i wspomaga dobrą zabawę. Podobnie jak w teledyskach dziewczyny zabiegają o uwagę rapera. Jedna próbuje zachęcić go swoim śpiewem, a druga kusząco oblizuje batonika. Mocno czuć seksualny kontekst tego gestu. Batonik zastępuje talent i urodę i zaczyna się kojarzyć z seksem.
Wartym podkreślenia jest fakt, jest to jedna z nielicznych reklam, emitowanych w Polsce, w której występują czarnoskórzy aktorzy. Przekaz bazuje na modzie wśród młodych ludzi na amerykański styl. Celebryta Shaggy podnosi autentyczność przekazu trafia do swoich fanów, a także do wszystkich którzy go rozpoznają
ms
Na podstawie: Diagnostyka życia kulturalnego Nutelli.  Widz, Wisłocka, Kowalska

Brak komentarzy: