Zabierz batona na imprezę!
Produkcją nad którą
chciałbym się pochylić jest reklama batona Maxi King firmy
Ferrero. Wykonana jest w stylistyce podobnej do teledysków
amerykańskich raperów. Jej głównym bohaterem jest raper Shagy. Na
imprezie bawi się wraz z wielokulturowym towarzystwem. Raper jest
zawsze w centrum panu. W reklamie podchodzi do śpiewającej prawie
gołej mulatki i zaczyna z nią tańczyć. Jego uwagę odwraca jednak
kobieta jedząca w kuszący sposób batonika Maxi King. Shaggy
oblizuje wargi i pomrukując śpiewa Massive satisfaction. Warto
zauważyć, że w reklamie nie ma dialogów. Całą warstwę tekstową
zastępuje muzyka co podkreśla konwencję teledysku z MTV. W
zderzeniu reklamy z teledyskiem można zauważyć, brak alkoholu. W
reklamie zamiast alkoholu aktorzy raczą się batonikiem Maxi King,
który pełni zastępuje jego rolę i wspomaga dobrą zabawę.
Podobnie jak w teledyskach dziewczyny zabiegają o uwagę rapera.
Jedna próbuje zachęcić go swoim śpiewem, a druga kusząco
oblizuje batonika. Mocno czuć seksualny kontekst tego gestu. Batonik
zastępuje talent i urodę i zaczyna się kojarzyć z seksem.
Wartym podkreślenia jest
fakt, jest to jedna z nielicznych reklam, emitowanych w Polsce, w
której występują czarnoskórzy aktorzy. Przekaz bazuje na modzie
wśród młodych ludzi na amerykański styl. Celebryta Shaggy podnosi
autentyczność przekazu trafia do swoich fanów, a także do
wszystkich którzy go rozpoznają
ms
Na podstawie: Diagnostyka życia kulturalnego Nutelli. Widz, Wisłocka, Kowalska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz