poniedziałek, 28 maja 2012

Rossmann i jego reklama cz. 2


Pierwszym, a przy okazji najważniejszym elementem reklamy jest gazetka Rossmann. Możemy ją znaleźć w drogeriach lub w dodatek dołączony do gazet. Jest ona wydawana co dwa tygodnie. Przedstawia produktu, które w danej chwili są w promocji, obniżce, czy rabaty na asortyment znajdujący się w sklepach Rossmann. Jeśli chodzi o dołączanie gazetki do prasy, można przyznać, że jest to bardzo dobry sposób na reklamę. Już od pewnego czasu jest ona dodawana do tygodnika, który ma największą liczbę czytelników, czyli „Tele Tygodnia”. Jest to przemyślane posunięcie jeśli chodzi o sieć drogerii, ponieważ dodając swoją gazetkę do tego magazynu telewizyjnego dotrze ona na pewno do wielu potencjalnych klientów. Jej zasięg został przez to bardzo poszerzony, patrząc też na to, że nie ma ona swoich wydań lokalnych tylko ogólnopolskie.

Kolejnym przykładem reklamy tej sieci drogerii będzie angaż znanych osobistości do swoich kampanii. Ostatnią znaną osobą był polski koszykarz Marcin Gortat, na co dzień grający w NBA. W listopadzie ubiegłego roku zawodnik został twarzą sklepów Rossmann. Swoim wizerunkiem reklamował promocję około 1300 kosmetyków dla mężczyzn. Oferta zachęcała do zakupu trzech produktów przy czym jeden z nich był darmowy. Hasło głosiło: 3 męskie produkty w cenie 2. Oczywiście mała gwiazdka na plakacie była wyjaśnieniem, że najtańszy z produktów będzie gratis.

 
http://media.rossmann.com.pl

Marcina Gortata mogliśmy również obserwować w spotach telewizyjnych. 


Kampania była realizowana w stacjach telewizyjnych, billboardach oraz w prasie skierowanej do mężczyzn. 
  
Wcześniej, bo w lutym ubiegłego roku, twarzą Rossmann został zespół Kumka Olik – polski zespół rockowy, powstały w 2007 roku. Reklama była skierowana do młodych ludzi. Miała ich zachęcić do dbania o higienę i urodę oraz przekonać do tego, aby robili zakupy w tych drogeriach. Wszystkie produktu dla młodzieży były obniżone o 20%.


 http://media.rossmann.com.pl

Kampania była rozpowszechniana w stacjach telewizyjnych, kinach, stacjach radiowych oraz wybranych magazynach – tych skierowanych do młodzieży, czy pismach kobiecych. 


Kolejnym sposób na reklamowanie swoich sklepów oraz asortymentu jest strona internetowa rossnet.pl. Jest to portal skierowany do kobiet. Znajdziemy na nim liczne porady kosmetyczne, odpowiedzi na nurtujące nas pytania dotyczące kosmetyków, urody, zdrowia. Możemy nawet wykupić wakacje. Oczywiście dostępne są również zakupy on-line. Dowiemy się również o nowościach, promocjach, konkursach organizowanych dla klientek Rossmann. Także tam możemy zobaczyć najnowsze wydanie gazetki drogerii.

Ciekawym zabiegiem są również kupony rabatowe znajdujące się na stronie rosset.pl. Należy tam wejść, wybrać kod produktu, który chcielibyśmy zakupić i w podanym dniu udać się z nim do sklepu. Jeśli akurat trafimy na odpowiedni dla siebie produkt możemy go mieć tańszy o  30 czy 50%.
             
Jak widać ludzie odpowiedzialni za kampanie reklamowe w drogeriach Rossmann dobrze wiedzą gdzie chcą je zamieszczać. Doskonale zdają sobie również sprawę do kogo mają być one skierowane i za pomocą jakich nośników rozpowszechniane.

Brak komentarzy: