Joga
Bonito, po portugalsku oznacza „graj pięknie”. Taką ideę
promowała Nike podczas wielkiej kampanii, jednocześnie kreując
swój wizerunek. Wybierając gwiazdy znane z efektownej gry,
propagując ducha sportu, grę fair play. Firma Nike kreowała się
na tą, która jako jedyna potrafi tak naprawdę docenić
czystą, uczciwą grę oraz prawdziwą i szczerą radość. Marka
dzięki tej kampanii jawi się odbiorcy jako uosobienie ducha sportu,
oderwane od brutalności, oszustw, układów. Aby wykreować
taki wizerunek Nike posłużyła się gwiazdami sportu –
szczególnie znanymi z efektownej radosnej i pięknej gry:
reprezentacją Brazylii od lat kojarzona właśnie z takim stylem
oraz największymi gwiazdami europejskiej piłki od Cristiano Ronaldo
po Zlatana Ibrahimovica i Wayna Rooneya, jak również
emerytowanym piłkarzem – Eric'iem Cantoną, który w całym
przedsięwzięciu wystąpił w roli mentora.
Oto
kilka przykładów reklam z serii 'Joga Bonito':
Jak widać z wyżej pokazanych przeze mnie reklam większość z nich przedstawiona jest w humorystyczny sposób. Piłkarze bawiący się piłką, piękna choć czasami brutalna gra (jak w reklamie z udziałem reprezentacji Brazylii i Portugalii) - czego chcieć więcej? Piłka nożna w najlepszym wydaniu. Nike posługując się gwiazdami w tej kampanii pokazuje, że jest nie tylko efektywny, ale i również efektowny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz