środa, 30 maja 2012

Nike: Joga Bonito – przykłady reklam z wykorzystaniem gwiazd sportu. (cz.2)


Joga Bonito, po portugalsku oznacza „graj pięknie”. Taką ideę promowała Nike podczas wielkiej kampanii, jednocześnie kreując swój wizerunek. Wybierając gwiazdy znane z efektownej gry, propagując ducha sportu, grę fair play. Firma Nike kreowała się na tą, która jako jedyna potrafi tak naprawdę docenić czystą, uczciwą grę oraz prawdziwą i szczerą radość. Marka dzięki tej kampanii jawi się odbiorcy jako uosobienie ducha sportu, oderwane od brutalności, oszustw, układów. Aby wykreować taki wizerunek Nike posłużyła się gwiazdami sportu – szczególnie znanymi z efektownej radosnej i pięknej gry: reprezentacją Brazylii od lat kojarzona właśnie z takim stylem oraz największymi gwiazdami europejskiej piłki od Cristiano Ronaldo po Zlatana Ibrahimovica i Wayna Rooneya, jak również emerytowanym piłkarzem – Eric'iem Cantoną, który w całym przedsięwzięciu wystąpił w roli mentora.

Oto kilka przykładów reklam z serii 'Joga Bonito':





Jak widać z wyżej pokazanych przeze mnie reklam większość  z nich przedstawiona jest w humorystyczny sposób. Piłkarze bawiący się piłką, piękna choć czasami brutalna gra (jak w reklamie z udziałem reprezentacji Brazylii i Portugalii) - czego chcieć więcej? Piłka nożna w najlepszym wydaniu. Nike posługując się gwiazdami w tej kampanii pokazuje, że jest nie tylko efektywny, ale i również efektowny.

Brak komentarzy: