Reklamy
w telewizji zostały już znienawidzone chyba przez wszystkich. Zawsze przerywają
program w najlepszym momencie. Musimy sobie jednak uzmysłowić, że dzięki tym
reklamom poznaliśmy produkty – czy to nowe, czy stare. Przyznać również trzeba,
że przez którąś z tych reklam zostaliśmy zachęceni do zakupu pewnego produktu,
który kupujemy po dziś dzień. Reklamy w TV choć są drażniące, to bądź co bądź
są obiektem zainteresowania klientów. Często potencjalny klient ogląda reklamę
z nadzieją, że właśnie w niej znajdzie odpowiedź na nurtujące go pytania.
Sam reklama to nie tylko kolorowe
obrazki, które widzimy w telewizji. To praca wielu ludzi, która przypomina
pracę nad filmem. Tu jednak jest
trudniej, ponieważ najważniejsze rzeczy
trzeba umieścić w kilkunastosekundowym spocie. Do tego musi on być interesujący,
żeby przyciągnąć jak największą ilość odbiorców. Patrząc na obecne reklamy
można pokusić się o stwierdzenie, że reżyserzy spotów wykazują się coraz
mniejszą kreatywnością. Choć oczywiście zdarzają się wyjątki.
Proces tworzenia takiej reklamy jest
taki sam przy każdej innej. Najważniejszy jest target, pod którego owa reklama
ma być stworzona. Pomysł to drugi punkt, który musi od razu zwalić na kolana. Inaczej,
reklama nie przyciągnie odbiorców w ilości zadowalającej reklamodawcę. Wyróżnik
produktu na tle konkurencji -
obowiązkowo jeśli reklamujemy podobny produkt. Żeby stworzyć dobrą reklamę,
musi ona zaskakiwać, a nawet pokuszę się o użycie słowa szokować! Oczywiście w zdrowym tego słowa znaczeniu. Jeszcze
slogan. Chwytliwy, szokująco – interesujący, trafiający właśnie do grupy
targetowej. I mamy warunki idealnej reklamy. Jeśli przy tworzeniu będziemy
brali te aspekty pod uwagę, nasz reklama powinna odnieść pełny sukces.
A co jeśli reklama okaże się kiepska?
Proste - kiepska reklama będzie oglądana
przez mniejszą grupę osób (bądź wcale), przez co nie możemy liczyć na sukces.
Wtedy to pozostaje nam jedynie stworzyć kolejną, lepszą, interesującą reklamę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz