Hasło reklamowe partii politycznej
Hasło reklamowe, inaczej zwane sloganem, to podstawa każdej kampanii wyborczej. Wielu specjalistów twierdzi nawet, że hasło to klucz do zwycięstwa w wyborach. Dobry slogan przede wszystkim powinien być krótki i sugestywny. Jego zadaniem jest wyrażenie głównej myśli reklamy za pomocą niewielkiej liczby słów, których dobór, sens, rytm i brzmienie umożliwiają wywarcie dużego wrażenia i ułatwiają zapamiętywanie. Odpowiednia forma artystyczna ma służyć rozbudzeniu wyobraźni odbiorcy. Najistotniejsza jest właściwa konstrukcja, ponieważ tylko nieliczni konsumenci czytają całą treść reklamy, zdecydowana większość uwagę skupia na zdjęciu i haśle reklamowym. Zdaniem amerykańskich doradców politycznych, slogan nie powinien liczyć więcej niż siedem słów. Hasło musi być też łatwe do skandowania przez wyborców na wiecach oraz składać się ze słów łatwych do wymówienia i zrozumienia. Warto wziąć też pod uwagę aby było dokończone, gdyż w innym przypadku może kusić do dopisywania dalszego ciągu, nie zawsze korzystnego dla autora sloganu. Za przykład może posłużyć sentencja Platformy Obywatelskiej z 2011 roku, która brzmiała: „Zrobimy więcej”. Na plakatach pojawiły się wówczas dopiski „Zrobimy więcej długów”.
Przykładowe hasła wyborcze:
Wybory parlamentarne 2011r.
PiS „Polacy zasługują na więcej”
PO „Zrobimy więcej”
PSL „Człowiek jest najważniejszy”
SLD „Jutro Bez Obaw”
PJN „Wszystko jest możliwe”
Ruch Palikota „Jestem w Polityce nie dla pieniędzy”
Wybory prezydenckie 2010
Bronisław Komorowski „Zgoda buduje”
Jarosław Kaczyński „ Polska jest najważniejsza”
Slogan wyborczy musi odzwierciedlać prawdziwy program partii czy kandydata, którego reprezentuje. Na przykładzie kampanii prowadzonych w Polsce zauważalny jest jeszcze jeden element. Hasło odnosi się do aktualnej sytuacji, jaka ma miejsce na scenie politycznej.
Tworzenie hasła wyborczego podporządkowane jest jednemu celowi, mianowicie wzbudzeniu w potencjalnym wyborcy potrzeby oddania głosu na konkretną partię polityczną lub kandydata. Częste wykorzystywanie trafnie sformułowanego sloganu szybko zapada w pamięć i działa w podobny sposób jak znak graficzny. Takie cechy jak skrótowość i symboliczna forma sprawiają, że jest stosowany jako środek uzupełniający inne formy reklamowe stosowane podczas kampanii.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz