wtorek, 29 maja 2012

Kto klika w reklamy ?


Czy jest ktoś kto reklamą zawzięcie się interesuje ? Oczywiście, mowa tutaj nie o reklamodawcach czy prześcigających się agencjach reklamowych. Reklama to ich życie i sposób na życie; ale pytanie czy my, odbiorcy, interesujemy się reklamami ?  
Osobiście nie poznałam jeszcze osoby, która by powiedziała : „Uwielbiam reklamy, mogę je oglądać cały dzień! ”. Jeśli lubią to maksymalnie dwie, podczas jednego 10 minutowego bloku w telewizji. Reszty nawet nie pamiętają. Wpadająca w ucho piosenka, śmieszne postaci, humorystyczne dialogi.  A jak to jest z reklamami w Internecie, które aby zobaczyć, trzeba w nie kliknąć ?

CNBC i Associated Press opublikowały raport w którym statystyki obrazują nam jednoznaczną sytuację : nie klikamy w reklamy. Zostali przebadani użytkownicy Facebooka i 57 % z nich odpowiedziało że nie zwraca uwagi na zamieszczone na stronie reklamy. Bardzo rzadko robi to grupa 26% osób. Skoro zainteresowanych jest tak niewielu jak reklama utrzymuje się na stronie ? Klika w nie zaledwie 4% osób.
Zatem, czy reklama na stronie Marka Zuckerberga działa lepiej ? Dane i statystyki ujawniają, że nie. Trzeci największy reklamodawca General Motors w Stanach Zjednoczonych już zapowiedział całkowite wycofanie swoich marketingowych produkcji. Informator agencji ujawnia, że reklamy te mają mały wpływ na odbiorców.


Brak komentarzy: