Czy jest ktoś
kto reklamą zawzięcie się interesuje ? Oczywiście, mowa tutaj nie o
reklamodawcach czy prześcigających się agencjach reklamowych. Reklama to ich
życie i sposób na życie; ale pytanie czy my,
odbiorcy, interesujemy się reklamami ?
Osobiście nie
poznałam jeszcze osoby, która by powiedziała : „Uwielbiam reklamy, mogę je
oglądać cały dzień! ”. Jeśli lubią to maksymalnie dwie, podczas jednego 10
minutowego bloku w telewizji. Reszty nawet nie pamiętają. Wpadająca w ucho
piosenka, śmieszne postaci, humorystyczne dialogi. A jak to jest z reklamami w Internecie, które aby
zobaczyć, trzeba w nie kliknąć ?
CNBC i
Associated Press opublikowały raport w którym statystyki obrazują nam
jednoznaczną sytuację : nie klikamy w reklamy.
Zostali przebadani użytkownicy Facebooka i 57 % z nich odpowiedziało że nie
zwraca uwagi na zamieszczone na stronie reklamy. Bardzo rzadko robi to grupa
26% osób. Skoro zainteresowanych jest tak niewielu jak reklama utrzymuje się na
stronie ? Klika w nie zaledwie 4% osób.
Zatem, czy
reklama na stronie Marka Zuckerberga działa lepiej ? Dane i statystyki
ujawniają, że nie. Trzeci największy reklamodawca General Motors w Stanach
Zjednoczonych już zapowiedział całkowite wycofanie swoich marketingowych produkcji.
Informator agencji ujawnia, że reklamy te mają mały wpływ na odbiorców.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz