czwartek, 31 maja 2012

Adidas: Dream Big oraz Adidas All In - przykłady reklam z wykorzystaniem gwiazd sportu. (cz.4)


Kolejną akcją wybiegającą poza ramy zwykłej reklamy telewizyjnej była kampania 'Dream Big' przeprowadzona w 2008 roku. Adidas zamiast skupić się na faworytach Mistrzostw Europy, zwrócił się ku najmniejszym drużynom piłkarskim, ponieważ każdy może mieć „Wielkie Marzenia”. Delegacje piłkarzy zostały wysłane na San Marino, brytyjskie Wyspy Scilly oraz do Andory. Ich celem było szkolenie i motywowanie młodych piłkarzy z wybranych drużyn. Dzieci, które brały udział w projekcie nie wiedziały nic o współpracy z gwiazdami. Organizatorzy przekonali ich, że biorą udział w zwykłym filmie dokumentalnym. Światowe sławy trenują ramię w ramię z młodymi graczami, odpowiadają na ich pytania, doradzają,bawią się, grają z dziećmi w karty, żartują, a wszystko w przyjacielskiej, rodzinnej wręcz atmosferze. To właśnie na takich momentach zbudowany został ten radosny i inspirujący serial dokumentalny.


 
Projekt oprócz spotów telewizyjnych, obejmował również elementy związane z telefonią komórkową, materiały drukowane oraz reklamę w punktach sprzedaży detalicznej, jednak wszystkie te składniki mają wspólny cel nadrzędny – zachęcić do obejrzenia 12-odcinkowego serialu na stronie internetowej adidasa.


 
Bernd Wahler, szef marketingu firmy Adidas stwierdza – "Niezmiernie podoba mi się ta kampania, ponieważ uosabia dokładnie to, czym jest nasza marka. Chcemy inspirować i motywować sportowców na całym świecie. Dla tych dzieciaków granie z największymi gwiazdami światowego futbolu to spełnienie najskrytszych marzeń”.


 
Projekt .Dream Big' bardzo zbliża utytułowanych graczy do początkującej w świecie futbolu młodzieży – i jedni i drudzy mają wielkie marzenia, a ich wszystkich łączy miłość do piłki. Zadaniem tej kampanii jest również wzmocnienie treści znanego już hasła adidasa "Niemożliwe nie istnieje". Nawet w małym miasteczku mogą zdarzyć się rzeczy pozornie niemożliwe.

 

ADIDAS IS ALL IN

Najbardziej holistyczna z wszystkich kampanii ADIDASA. Łączy wszystkie submarki koncernu. Jej celem jest pokazanie, że marka obecna jest w najróżniejszych dziedzinach współczesnego życia, łącząc z pozoru odległe światy sportu, muzyki czy mody. Kreuje całkiem nowy wizerunek marki. Adidas nie jest już tylko sportową marką. To lifestyle. Połączenie niemalże wszystkich sfer życia. Koncepcja opiera się na zrzeszeniu różnorodności wszystkich submarek pod jednym emocjonalnym hasłem.


Z boiska na wybieg, ze stadionu na ulicę – kampania uzmysławia, że Adidas jest wspólnym mianownikiem dla ludzi z różnych środowisk, o najróżniejszych zainteresowaniach.
W tym przypadku również wykorzystano znanych sportowców, od Derricka Rose'a i Lionela Messiego aż po gwiazdy skateboardingu. 

 

Brak komentarzy: