Kolejną
akcją wybiegającą poza ramy zwykłej reklamy telewizyjnej była
kampania 'Dream Big' przeprowadzona w 2008 roku. Adidas zamiast skupić
się na faworytach Mistrzostw Europy, zwrócił się ku
najmniejszym drużynom piłkarskim, ponieważ każdy może mieć
„Wielkie Marzenia”. Delegacje piłkarzy zostały wysłane na San
Marino, brytyjskie Wyspy Scilly oraz do Andory. Ich celem było
szkolenie i motywowanie młodych piłkarzy z wybranych drużyn.
Dzieci, które brały udział w projekcie nie wiedziały nic o
współpracy z gwiazdami. Organizatorzy przekonali ich, że
biorą udział w zwykłym filmie dokumentalnym. Światowe
sławy trenują ramię w ramię z młodymi graczami, odpowiadają na
ich pytania, doradzają,bawią się, grają z dziećmi w karty,
żartują, a wszystko w przyjacielskiej, rodzinnej wręcz atmosferze.
To właśnie na takich momentach zbudowany został ten radosny i
inspirujący serial dokumentalny.
Projekt
oprócz spotów telewizyjnych, obejmował również
elementy związane z telefonią
komórkową, materiały drukowane oraz reklamę w punktach
sprzedaży detalicznej, jednak wszystkie te składniki mają wspólny
cel nadrzędny – zachęcić do obejrzenia 12-odcinkowego serialu na
stronie internetowej adidasa.
Bernd
Wahler, szef marketingu firmy Adidas stwierdza
– "Niezmiernie
podoba mi się ta kampania, ponieważ uosabia dokładnie to, czym
jest nasza marka. Chcemy inspirować i motywować sportowców
na całym świecie. Dla tych dzieciaków granie z największymi
gwiazdami światowego futbolu to spełnienie najskrytszych marzeń”.
Projekt .Dream Big' bardzo zbliża utytułowanych graczy do
początkującej w świecie futbolu młodzieży – i jedni i drudzy
mają wielkie marzenia, a ich wszystkich łączy miłość do piłki.
Zadaniem tej kampanii jest również wzmocnienie treści
znanego już hasła adidasa "Niemożliwe nie istnieje".
Nawet w małym miasteczku mogą zdarzyć się rzeczy pozornie
niemożliwe.
ADIDAS
IS ALL IN
Najbardziej
holistyczna z wszystkich kampanii ADIDASA. Łączy wszystkie submarki
koncernu. Jej celem jest pokazanie,
że marka obecna jest w najróżniejszych dziedzinach
współczesnego życia, łącząc z pozoru odległe światy
sportu, muzyki czy mody.
Kreuje całkiem nowy wizerunek marki. Adidas nie jest już tylko
sportową marką. To lifestyle. Połączenie niemalże wszystkich
sfer życia. Koncepcja
opiera się na zrzeszeniu różnorodności wszystkich submarek
pod jednym emocjonalnym hasłem.
Z
boiska na wybieg, ze stadionu na ulicę – kampania uzmysławia, że
Adidas jest wspólnym mianownikiem dla ludzi z różnych
środowisk, o najróżniejszych zainteresowaniach.
W
tym przypadku również wykorzystano znanych sportowców,
od Derricka Rose'a i Lionela Messiego aż po gwiazdy skateboardingu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz