środa, 30 maja 2012

PSYCHOLOGICZNA GRA - GWIAZDORSKA OBSADA


Reklamy należące do grupy „pasto-wybielacze, pasto-ochrona, pasto-pomoc” opierają się na strachu wywołanym u odbiorcy. Ich twórcy najpierw wywołują lęk przed próchnicą lub wizytą u stomatologa, by następnie wywołać potrzebę posiadania TEJ a nie innej pasty do zębów.

Jednym z idealnych przekładów reklamy, która potwierdza powyższą tezę jest reklama pasty „Elmex Sensitive Plus”, w której zęby zostały porównane do solidnych dębów. Gdy zostaje zniszczona kora, drzewo narażone jest na niebezpieczeństwo. Podobnie jest z zębami, gdy cofają się dziąsła. W reklamie słyszymy ‘straszny głos’ lektora: „Szyjki zębów stają się wrażliwe i podatne na próchnicę”. Jedynym sposobem, który uniemożliwi rozwój choroby jest zakup pasty „Elmex Sensitive Plus”, która działa na trzy różne sposoby:

  1. Chroni zęby przed nadwrażliwością
  2. Skutecznie zapobiega powstawaniu próchnicy
  3. Czyści (delikatnie!) zęby



Jaka jest intencja reklamy? To oczywiste…nie chcesz mieć problemów z zębami? Kup pastę „Elmex Sensitive Plus”!

Ważną kwestią jest przekonanie potencjalnego klienta co do wiarygodności reklamowanego produktu. Należy sobie zadać pytanie: kto może najlepiej zaświadczyć o jakości pasty do zębów? Stomatolodzy, którzy w nieskazitelnie białych fartuszkach, są autorytetem w swojej dziedzinie.



Jakość  i efekty związane z używaniem konkretnej pasty do zębów swoim wizerunkiem promują również gwiazdy takie jak Tatiana Okupnik, która w reklamie Blend-a-med 3DWhite Luxe podkreśla, iż ma swoją tajną broń – śnieżnobiały uśmiech. Piosenkarka nadmienia, iż TA PASTA, polecona przez stomatologa to sposób na BIELSZY UŚMIECH w 14 dni.




Niestety albo stety…wyboru właściwie już nie ma, bowiem skoro lekarze na CAŁYM ŚWIECIE wybrali do ochrony zębów akurat TAKĄ pastę, a Tatiana swoim lśniącym uśmiechem promuje TAKĄ pastę to… dlaczego ja mam wybrać inaczej? Przecież dentyści są autorytetami w swojej dziedzinie, a piosenkarce zależy na pięknym uśmiechu...


Agata Zawadzka

Brak komentarzy: