Reklamy należące do grupy „pasto-wybielacze, pasto-ochrona, pasto-pomoc” opierają się na strachu wywołanym u odbiorcy. Ich twórcy najpierw wywołują lęk przed próchnicą lub wizytą u stomatologa, by następnie wywołać potrzebę posiadania TEJ a nie innej pasty do zębów.
Jednym z idealnych przekładów reklamy, która potwierdza powyższą tezę jest reklama pasty „Elmex Sensitive Plus”, w której zęby zostały porównane do solidnych dębów. Gdy zostaje zniszczona kora, drzewo narażone jest na niebezpieczeństwo. Podobnie jest z zębami, gdy cofają się dziąsła. W reklamie słyszymy ‘straszny głos’ lektora: „Szyjki zębów stają się wrażliwe i podatne na próchnicę”. Jedynym sposobem, który uniemożliwi rozwój choroby jest zakup pasty „Elmex Sensitive Plus”, która działa na trzy różne sposoby:
- Chroni zęby przed nadwrażliwością
- Skutecznie zapobiega powstawaniu próchnicy
- Czyści (delikatnie!) zęby
Jaka jest intencja reklamy? To
oczywiste…nie chcesz mieć problemów z zębami? Kup pastę „Elmex Sensitive Plus”!
Ważną kwestią jest przekonanie potencjalnego
klienta co do wiarygodności reklamowanego produktu. Należy sobie zadać pytanie:
kto może najlepiej zaświadczyć o jakości pasty do zębów? Stomatolodzy, którzy w
nieskazitelnie białych fartuszkach, są autorytetem w swojej dziedzinie.
Jakość i efekty związane z używaniem konkretnej pasty do zębów swoim wizerunkiem promują również gwiazdy takie jak Tatiana Okupnik, która w reklamie Blend-a-med 3DWhite Luxe podkreśla, iż ma swoją tajną broń – śnieżnobiały uśmiech. Piosenkarka nadmienia, iż TA PASTA, polecona przez stomatologa to sposób na BIELSZY UŚMIECH w 14 dni.
Niestety albo stety…wyboru właściwie już nie ma, bowiem skoro lekarze na CAŁYM ŚWIECIE wybrali do ochrony zębów akurat TAKĄ pastę, a Tatiana swoim lśniącym uśmiechem promuje TAKĄ pastę to… dlaczego ja mam wybrać inaczej? Przecież dentyści są autorytetami w swojej dziedzinie, a piosenkarce zależy na pięknym uśmiechu...
Agata Zawadzka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz