Hitler umalowany
jak lalka, różowy mundur, na lewym ramieniu zamiast swastyki różowe serduszko..
Chwyt na klienta ? Okazuję się, że całkiem możliwy. Taki pomysł wymyśliła
włoska firma produkująca ubrania dla młodzieży. Firma „New Form” (nowa forma)
zawiesiła plakaty w wielu częściach miasta Palermo oraz autobusach. Mieszkańcy
domagali się usunięcia reklam uznając ją za obraźliwą. Radny Palermo Rosario
Filoramo złożył u burmistrza oficjalną skargę twierdząc, że "użycie
wizerunku osoby odpowiedzialnej za najgorsze rozdziały historii ostatniego
wieku naruszają konstytucyjne zasady państwa i wrażliwość obywateli".
Oto reklama siejąca zgorszenie :
Z kolei New Form
stwierdził, że reklama nie jest niestosowna i odsyła nas do głównego sloganu
tej kampanii. Napis głosi : „CAMBIA STYLE DON’T FOLLOW YOUR LEADER” czyli
„zmień styl, nie naśladuj swojego lidera”. Dodatkowo zapowiedziała że niedługo
utworzą kolejne plakaty tym razem z wizerunkiem Mao Tse Tunga…
Po raz kolejny
zdobycie klienta i zarobienie pieniędzy okazuje się ważniejsze, niż dbanie o
wartości moralne i etyczne. Pokazywanie wizerunku osób, które nie powinny
zostać zapamiętane, a wręcz potępiane i robienie z nich kukiełek mody nie jest
dobrym pomysłem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz