poniedziałek, 28 maja 2012

Reklama z Hitlerem na czele.


Hitler umalowany jak lalka, różowy mundur, na lewym ramieniu zamiast swastyki różowe serduszko.. Chwyt na klienta ? Okazuję się, że całkiem możliwy. Taki pomysł wymyśliła włoska firma produkująca ubrania dla młodzieży. Firma „New Form” (nowa forma) zawiesiła plakaty w wielu częściach miasta Palermo oraz autobusach. Mieszkańcy domagali się usunięcia reklam uznając ją za obraźliwą. Radny Palermo Rosario Filoramo złożył u burmistrza oficjalną skargę twierdząc, że "użycie wizerunku osoby odpowiedzialnej za najgorsze rozdziały historii ostatniego wieku naruszają konstytucyjne zasady państwa i wrażliwość obywateli".
Oto reklama siejąca zgorszenie : 

Z kolei New Form stwierdził, że reklama nie jest niestosowna i odsyła nas do głównego sloganu tej kampanii. Napis głosi : „CAMBIA STYLE  DON’T FOLLOW YOUR LEADER” czyli „zmień styl, nie naśladuj swojego lidera”. Dodatkowo zapowiedziała że niedługo utworzą kolejne plakaty tym razem z wizerunkiem Mao Tse Tunga…
Po raz kolejny zdobycie klienta i zarobienie pieniędzy okazuje się ważniejsze, niż dbanie o wartości moralne i etyczne. Pokazywanie wizerunku osób, które nie powinny zostać zapamiętane, a wręcz potępiane i robienie z nich kukiełek mody nie jest dobrym pomysłem.


Brak komentarzy: