Kolejnym elementem „ kampanii totalnej” było użycie nowych mediów takich jak telewizja, radio, a także portali społecznościowych typu Facebook, Twitter czy tez Blip oraz wykorzystanie oficjalnej strony internetowej polityka. Facebook posłużył głównie jako strona do relacji z wyjazdów promocyjnych. Zostały na nim umieszczane zdjęcia wraz z podpisami, gdzie je zrobiono. Umożliwiono interakcję z wyborcami, poprzez dodawanie komentarzy. W efekcie stronę polubiły 162 osoby. Poza tym wrzucano też linki do stron i artykułów, na których można było znaleźć materiały czy informacje dotyczące Marcina Ociepy. Podobne zabiegi zostały wykorzystane na Twiterze i na Blipie. Natomiast strona internetowa skupia się głównie wokół pracy Marcina Ociepy jako radnego. Można tam znaleźć informacje dotyczące jego osiągnięć i życia zawodowego.
Podczas wywiadów w telewizji, prasie i radiu, Ociepa skupiał się przede wszystkim na programie partii Polska Jest Najważniejsza i haśle, które go promowało „ Nowe pokolenie. Nowa nadzieja”. Slogan wyborczy miał na celu uświadomienie wyborcom, że wybór Marcina Ociepy to szansa na poprawę polskiej sceny politycznej.
Bardzo ważnym elementem okazała się współpraca z wolontariuszami, których wiek oscylował w przedziale wiekowym 17 – 73 lata. Młodsi wolontariusze zajmowali się głównie kolportowaniem materiałów promocyjnych (ulotki) oraz rozwieszaniem plakatów (swoistym novum było umiejscowienie plakatów na samej górze słupa informacyjnego, dzięki czemu plakaty nie zostały zerwane ani zakryte). Do zakresu zadań starszych wolontariuszy była opieka nad dziećmi, które miały specjalny kącik zabaw koło centrum sztabu wyborczego. Innym przejawem wykorzystania wolontariuszy było posłużenie się tzw. „odźwiernymi”, których zadaniem było przekonanie niezdecydowanych wyborców – jako że pełnili rolę liderów opinii w danym środowisku .
Dobrym pomysłem okazało się szukanie wsparcia wśród kolegów partyjnych takich jak Paweł Poncyliusz, Paweł Kowal oraz koleżanki z listy Elżbiety Adamskiej-Wedler. Ociepa wraz z Poncyliuszem wzięli udział w Targach Rodzinnych organizowanych w opolskim Okrąglaku by propagować hasła polityki prorodzinnej realizowanej przez PJN. Z kolei, to Elżbieta Adamska-Wedler wspomaga Ociepę mówiąc w mediach, że „Ociepa to kandydat na jedynkę!”.
Jako zwieńczenie, a jednocześnie najjaśniejszym punktem kampanii był tzw. Promo Truck (czy też Ociepa Truck, jak zwykły nazywać to media) - przyczepa międzykontynentalna, na której po obu stronach widniał banner Marcina Ociepy. Promo Truck pełnił przede wszystkim rolę mobilnego centrum sztabu wyborczego. Celem było objechanie powiatów i gmin na Opolszczyźnie, po to aby uświadomić i przekonać wyborców do głosowania. Odwiedzono takie miasta jak: Brzeg Namysłów, Nysa, Głuchołazy, Prudnik, Gorzów Śląski, Praszka, Olesno, Kluczbork, Wołczyn, Kuniów oraz Głubczyce. Swoją „premierę” Promo Truck miał na pl. Wolności w Opolu. Sprytnym zabiegiem było wystawienie kącika zabaw dla dzieci, które zaciekawione zaciągały swoich rodziców by podejść bliżej. Zostawiając dzieci pogrążone w zabawie, dorośli mogli wejść i zobaczyć, jak przyczepa wygląda od środka, zadać pytanie Ociepie czy po prostu porozmawiać z kandydatem.
Efektem tych zabiegów było zdobycie około 2,5 % poparcia na Opolszczyźnie. Jak sam Marcin Ociepa twierdzi, jest z tego wyniku w pełni zadowolony podobnie jak z przebiegu kampanii. W skali ogólnokrajowej, partia Polska Jest Najważniejsza nie przekroczyła 5% progu wyborczego i Ociepa nie trafił do Sejmu. Postanowiłyśmy sprawdzić, czy dzięki intensywnej kampanii wyborczej wizerunek Marcina Ociepy zapadł w pamięć Opolan. Podczas sondy okazało się, że parę miesięcy po kampanii Opolanie nie rozpoznają byłego kandydata PJN, a wręcz mylą go z przeciwnikiem Patrykiem Jakim czy Ministrem Zdrowia Bartoszem Arłukowiczem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz