CK nie nosi bielizny
Poprzednie
przykłady udowadniają, że w reklamie nie ma już żadnych
zahamowań w sferze seksualności. Prekursorem niegrzecznych
podtekstów, troszkę bardziej przyzwoitych niż obecnie, był Calvin
Klein. Pierwszą szokującą reklamą jego jeansów był spot
reklamowy z udziałem młodej Brooke Shields. Oprócz promowania
spodni kusi widzów kokieteryjnym hasłem "Chcecie
wiedzieć, co jest między mną a moimi calvinami? Nic."
Wynikiem tego była odmowa kilku stacji emisji tej reklamy. Jednak
sama sprzedaż jeansów CK wzrosła o 100%.
photos.posh24.com |
W latach 90.
projektant znów wywołał burze sprzeciwów, jak i pozytywnego
odbioru. Tym razem do reklamy słynnych jeansów zaangażował Kate
Moss. Półnaga dziewczyna wtulona w umięśnionego mężczyznę -
taki widok prezentował nam nowy plakat reklamowy. Drobna modelka
wyglądała zarazem niewinnie, ale i seksownie. Oskarżono jednak
markę o promowanie anoreksji wśród młodych dziewczyn, a także
narkomanii. Przewrotnie dzięki głosom oburzenia reklama przeszła
do historii.
Sensację w 2009
roku wzbudziła telewizyjna reklama jeansów CK. W Stanach
od razu zakazano jej emisji. Autor zdjęć, Steven Meisel, wprowadza nas do
pomieszczenia, gdzie kilka par uprawia ze sobą seks. Są odziani
jedynie w jeansy.
ohlalamag.com |
Estetyczna masturbacja
Sesje zdjęciowe modelek w samej bieliźnie są na porządku dziennym. Trudno jest już je wyróżnić od pozostałych. Kiedyś broniły się same, jako niecodzienne zjawisko w reklamie. Teraz trzeba już trochę popracować nad przyciągnięciem uwagi odbiorców. Kampania Intimates Elle MacPherson znalazła na to sposób. Jej spot reklamowy przełamuje tabu damskiej masturbacji. Do tego nie widać twarzy modelek. Są to ujęcia konkretnych partii ciała, odzianych w bieliznę.
Co za dużo, to niezdrowo
Są też i marki,
których kampanie tylko i wyłącznie opierają się o kontrowersję.
Taką marką jest Sisley. Fotografem większości z nich jest nikt
inny, jak Terry Richardson. Sisley nie uchodzi za dobrą markę,
jednak zyskuje duży rozgłos dzięki fotografowi i kampaniom.
Reklamy ociekają seksem, przemocą, narkomanią. Nie skupiają się na modzie, lecz na wywołaniu sensacji.
Kampania reklamowa na jesień/zimę 2007 była pod hasłem "Fashion Junkie", a zdjęcie reklamowe przedstawiało dwie młode modelki wciągające "niby" kokainę (zamiast niej na stole leży sukienka). Jednak otumaniony wzrok jednej z modelek potwierdza hasło reklamowe "Modowa Ćpunka".
i2.pinger.pl |
i2.pinger.pl |
i2.pinger.pl |
psychographism.squarespace.com |
1 komentarz:
Naprawdę piękne zdjęcia, nie rozumiem, jak można ich nie dopuścić. To troszkę przesada. A tamta dziewczyna mogłaby zaopatrzyć się w jakieś okularki, fajne są tutaj: http://woodworld.pl/14-drewniane-okulary
Prześlij komentarz