środa, 30 maja 2012

Nike: Air Jordan – przykłady reklam z wykorzystaniem gwiazd sportu. (cz.1)


Firma Nike jak wiele koncernów tego typu w swoich reklamach wykorzystuje wizerunek gwiazd sportu. Kreuję tym jednocześnie wizerunek własnej marki, ale jednocześnie wizerunek sportowca, który w takiej reklamówce występuje. Amerykańska firma jako pierwsza zaczęła wykorzystywać najpopularniejszych oraz najlepszych sportowców w kampaniach reklamowych.


Pokazana powyżej reklama pochodzi z 1990 roku. Oprócz Samego Michaela Jordana, promującego markę nazwaną od jego nazwiska (Air Jordan) występuje w niej kilku innych koszykarzy. Tego typu reklamówki wypełniały czas antenowy w latach dziewięćdziesiątych. Pokazywały zalety butów produkowanych przez firmę Nike. W późniejszych czasach innych rzeczy marki Air Jordan. (Na końcu większości reklamówek był napis: Air Jordan from Nike, świadczący o przynależności marki.



Następna przedstawiona przeze mnie reklama z udziałem najlepszego koszykarza wszech czasów nosi nazwę 'Tell me'. W reklamówce pokazany jest Jordan podczas tak zwanego 'dunka', czyli wsadu piłki do kosza. Narrator (Michael Jordan) mówi, żeby powiedzieć mu, że jest starszy, że już nie potrafi tak skakać jak kiedyś, ale i tak pokaże wszystkim co potrafi.



W większości swoich reklamówek Air Jordan i Nike przedstawiają kolejne z serii buty. Powyżej pokazuję buty Air Jordan XI. Jak widzimy z reklamy, dzięki tym butom można dokonać niemożliwego. Możemy skoczyć tak wysoko jak nikt inny. Sam Jordan pokazany jest jako superbohater, którego miano zyskał oczywiście dzięki tym butom.


'Nike: Look Me In The Eyes' – to kampania reklamowa z udziałem nie tylko Michaela Jordana. Występują w niej również inne gwiazdy marki Air Jordan: Carmelo Anthony, Chris Paul, Derek Jeter, Rip Hamilton, Ray Allen, Joe Johnson, Andre Ward oraz April Holmes. Sam Michael Jordan jest narratorem.

W reklamówkach Air Jordan sportowcy (w większości przypadków sam Michael Jordan) przedstawiani są jako nadludzie, którzy dzięki sprzętowi tej firmy osiągają wyśmienite rezultaty. Narracja prowadzona jest po to by zmotywować ludzi do działania, do treningów oraz do samorealizacji.

W następnej części w dalszym ciągu poruszał będę tematykę firmy Nike i jej kampanie reklamowe.

Brak komentarzy: