Firma Nike jak wiele koncernów
tego typu w swoich reklamach wykorzystuje wizerunek gwiazd sportu.
Kreuję tym jednocześnie wizerunek własnej marki, ale jednocześnie
wizerunek sportowca, który w takiej reklamówce
występuje. Amerykańska firma jako pierwsza zaczęła wykorzystywać
najpopularniejszych oraz najlepszych sportowców w kampaniach
reklamowych.
Pokazana powyżej reklama pochodzi z
1990 roku. Oprócz Samego Michaela Jordana, promującego markę
nazwaną od jego nazwiska (Air Jordan) występuje w niej kilku innych
koszykarzy. Tego typu reklamówki wypełniały czas antenowy w
latach dziewięćdziesiątych. Pokazywały zalety butów
produkowanych przez firmę Nike. W późniejszych czasach
innych rzeczy marki Air Jordan. (Na końcu większości reklamówek
był napis: Air Jordan from Nike, świadczący o przynależności
marki.
Następna przedstawiona przeze mnie
reklama z udziałem najlepszego koszykarza wszech czasów nosi
nazwę 'Tell me'. W reklamówce pokazany jest Jordan podczas
tak zwanego 'dunka', czyli wsadu piłki do kosza. Narrator (Michael
Jordan) mówi, żeby powiedzieć mu, że jest starszy, że już
nie potrafi tak skakać jak kiedyś, ale i tak pokaże wszystkim co
potrafi.
W większości swoich reklamówek
Air Jordan i Nike przedstawiają kolejne z serii buty. Powyżej
pokazuję buty Air Jordan XI. Jak widzimy z reklamy, dzięki tym
butom można dokonać niemożliwego. Możemy skoczyć tak wysoko jak
nikt inny. Sam Jordan pokazany jest jako superbohater, którego
miano zyskał oczywiście dzięki tym butom.
'Nike: Look Me In The Eyes' – to kampania
reklamowa z udziałem nie tylko Michaela Jordana. Występują w niej
również inne gwiazdy marki Air Jordan: Carmelo Anthony, Chris
Paul, Derek Jeter, Rip Hamilton, Ray Allen, Joe Johnson, Andre Ward
oraz April Holmes. Sam Michael Jordan jest narratorem.
W reklamówkach Air Jordan sportowcy (w większości przypadków sam Michael Jordan) przedstawiani są jako nadludzie, którzy dzięki sprzętowi tej firmy osiągają wyśmienite rezultaty. Narracja prowadzona jest po to by zmotywować ludzi do działania, do treningów oraz do samorealizacji.
W następnej części w dalszym ciągu
poruszał będę tematykę firmy Nike i jej kampanie reklamowe.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz