wtorek, 29 maja 2012

MOTYWACJA W REKLAMIE cz. 2


MOTYWACJA W REKLAMIE cz. 2

Inspirująca historia


Zarówno slogan, jak i cała kampania reklamowa Adidasa ma bardzo jasny przekaz – Niemożliwe nie istnieje, a skoro nie ma rzeczy niemożliwych, człowiek może osiągnąć wszystko, zrealizować swoje marzenia. Wykorzystując historie znanych sportowców, którzy podczas swej drogi na szczyt zmagali się z różnymi problemami, a jednak mimo tego nie poddali się i co za tym idzie osiągnęli sukces.

Jonah Lomu, który musiał (w trakcie kariery) poddać się transplantacji nerki, co teoretycznie oznaczało dla niego koniec kariery. Oczywiście jak przystało na prawdziwego twardziela, najlepszego na świecie zawodnika rugby, Jonah nie poddał się. Dzięki swej silnej woli i uporowi udało mu się kontynuować karierę i wrócić do czynnego uprawiania sportu.




Kolejnym przykładem wykorzystanym w spocie reklamowym tej kampanii jest Leo Messi, który jako dziecko cierpiał na niedobór hormonu wzrostu. Jego przykład pokazuje, że nawet taki problem jak poważna choroba nie jest przeszkodą jeśli naprawdę chcesz.




Przykładów takich historii ukazujących, że niemożliwe nie istnieje było dużo więcej. David Beckham, Yelena Isinbayeva czy Gilbert Arenas to tylko niektóre gwiazdy sportu, których historia inspiruje, ukazując że niemożliwe nie istnieje.

Kolejnym motywującym spotem kampanii reklamowej „IMPOSSIBLE IS NOTHING”, jest spot zatytułowany „Long run”. Dzięki nowoczesnej technologii widz obserwuje biegnących ramie w ramie Zidane'a, Beckhama,
Haile Gebrselassie i Muhammada Ali, którego szczytowy okres kariery przypadał na lata 60 i 70 XX wieku. W tym spocie lektor, mówi odbiorcy, że trzeba wierzyć samemu sobie a nie krytykom, że jeśli tylko chcesz nie istnieje coś takiego jak „nie mogę” czy „nie potrafię” czy „niemożliwe”.




Podobna technologia wykorzystana została w spocie, w którym bokserka Laila Ali, staje do walki na ringu z swoim ojcem Muhammadem Ali. To co widzimy, w tym przypadku również jest poparte motywującą przemową Laili Ali, która stwierdza, że „niemożliwe” to nie fakt, a opinia.



Cała kampania Adidasa, ukazuje inspirujące historie, które dają do zrozumienia, że wystarczy chcieć i nie poddawać się, a osiągnie się sukces. Jeśli niemożliwe nie istnieje, pozostaje tylko wziąć się do roboty.  

Brak komentarzy: