Internet to najnowocześniejsze,
najszybciej rozwijające się i ciągle zwiększające swój zasięg medium,
nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Zrzesza miliony odbiorców i potencjalnych klientów wielu firm,
w związku z czym staję się coraz bardziej cenionym kanałem komunikacji, a także doskonałym miejscem i nośnikiem kampanii promocyjnych czy reklamowych. Dodatkowa zaleta Internetu jest fakt, że jest on jednym z najlepiej mierzalnych mediów, w związku z czym, dzięki zleconym badaniom, można uzyskać potwierdzenie skuteczności prowadzonych kampanii wizerunkowych jak i produktowych. Jedna z firm, najpopularniejszych na naszym rynku, zajmującą się badaniami Internetu jest firma Gemius SA, która działa na Tereni Polski i kilku innych państw Europy, od 1999 roku. Celem Gemiusa jest dostarczanie rzetelnej wiedzy o rynku internetowym oraz świadczenie profesjonalnych usług badawczych, analitycznych i doradczych w zakresie internetu. Firma ta prowadzi wiele typów badań, do których wyników, dostęp jest płatny. Firma oferuje wiele typów badań odpowiadających zapotrzebowaniu specjalistów na informacje o skuteczności ich działań w Internecie, najbardziej znane to m. in.:
nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Zrzesza miliony odbiorców i potencjalnych klientów wielu firm,
w związku z czym staję się coraz bardziej cenionym kanałem komunikacji, a także doskonałym miejscem i nośnikiem kampanii promocyjnych czy reklamowych. Dodatkowa zaleta Internetu jest fakt, że jest on jednym z najlepiej mierzalnych mediów, w związku z czym, dzięki zleconym badaniom, można uzyskać potwierdzenie skuteczności prowadzonych kampanii wizerunkowych jak i produktowych. Jedna z firm, najpopularniejszych na naszym rynku, zajmującą się badaniami Internetu jest firma Gemius SA, która działa na Tereni Polski i kilku innych państw Europy, od 1999 roku. Celem Gemiusa jest dostarczanie rzetelnej wiedzy o rynku internetowym oraz świadczenie profesjonalnych usług badawczych, analitycznych i doradczych w zakresie internetu. Firma ta prowadzi wiele typów badań, do których wyników, dostęp jest płatny. Firma oferuje wiele typów badań odpowiadających zapotrzebowaniu specjalistów na informacje o skuteczności ich działań w Internecie, najbardziej znane to m. in.:
Gemius
Traffic –
jedno z najpopularniejszych badań, dzięki niemu można sprawdzić w specjalnym
panelu liczbę użytkowników i odsłon z podziałem na dni, tygodnie i miesiące
oraz witryny odsyłające, ruch z wyszukiwarek itp.
Megapanel
PBI/Gemius - Jego celem jest regularne dostarczanie reklamodawcom, wydawcom
internetowym, analitykom i dziennikarzom wiedzy na temat zachowań i preferencji
internautów.
Gemius
HeatMap –
badanie dostarczające informacji, w jakie linki (i w jaki sposób) użytkownicy
klikają na witrynie. Dzięki badaniu mam dostęp do mapy kliknięć z zaznaczeniem najczęściej
klikanych punktów witryny i dotychczasowa liczbą kliknięć. Można sprawdzić
gdzie internauci klikają najchętniej oraz które elementy witryny są zupełnie nieuczęszczane.
Gemius
Effect –
badanie do sprawdzania skuteczności realizowanych kampanii reklamowych. Dzięki
niemu możemy sprawdzić czy zostały zrealizowane cele kampanii oraz czy
przeznaczone na kampanię środki zostały wydane efektywnie.
Gemius
Profile –
badanie określające szczegółowy profil użytkowników witryny internetowej,
zawierające dogłębną analizę zachowań użytkowników na poszczególnych sekcjach
witryny.
Gemiu
Usability –
badanie dostarczające rzetelnych informacji o tym, jak wygodna dla internautów
jest badana witryna. Usability to jedna z prężnie rozwijających się dziedzin,
dzięki której możemy uczynić naszą stronę jeszcze bardziej przyjazną
użytkownikom.
Gemius
Insight –
badanie polega na jakościowej analizie treści publikowanych w internecie,
poświęconych danej marce czy zagadnieniu.
Narzędzia te w
większości posiadają swoje bezpłatne odpowiedniki np. produkty Google. Google
od połowy 2006 roku udostępniło narzędzie do analizy statystyk serwisów –
Google Analitycs – który dostępny jest bez ograniczeń dla wszystkich posiadających
konto w Google. Usługa jest darmowa dla osób, których strony, miesięcznie nie przekraczają
5 milionów odwiedzeń.
Sara Bis
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz