wtorek, 29 maja 2012

DJ bez słuchawek

Kampania społeczna to zestaw różnych działań zaplanowanych w konkretnym czasie, skierowanych do określonej grupy docelowej, której celem jest doprowadzenie do wzrostu wiedzy, zmiany myślenia, zachowania wobec określonego problemu społecznego lub prowadzi do rozwiązywania problemu społecznego blokującego osiąganie dobra wspólnego zdefiniowanego, jako dany cel marketingowy. Kampania społeczna może stosować narzędzia i techniki reklamowe oraz PR.

Reklama – informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub skorzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promocja marki)

Akcja promocyjna marki Cropp, nazwana DJ bez słuchawek, połączyła cechy reklamy, z częścią wyróżników kampanii społecznej. Obecnie plagą są młodzi ludzie, którzy w wielu miejscach publicznych – autobusach, restauracjach, parkach itp. Puszczają na głos muzykę ze swoich telefonów. Zachowanie to drażni otoczenie, które nie musi mieć ochoty na słuchanie muzyki podczas długotrwałej podróży np. pociągiem.
Cropp wypuścił klip. Prosty i przyjemny w odbiorze, a na dodatek śmieszy i … mówi prawdę.

Jego celem jest "zwalczanie" ludzi, którzy swoją muzyką z głośniczków telefonu zadręczają innych. Hasło przewodnie – DJ bez słuchawek – jest proste, trafne i zabawne. A to co dzieje się w filmiku…

Restauracja. Ciepłe dni, stoliki w ogródku na podwórku. Przy stolikach siedzą ludzie. W stoliku najbliżej chodnika siedzi młody mężczyzna. Na blacie leży telefon, z którego wydobywa się muzyka. Facet siedzi i czyta gazetę. Nagle młody chłopak niezauważenie podstawia obok jego stolika kapelusz i kartkę z napisem „zbieram na słuchawki”. Ludzie przechodzący obok zatrzymują się i wrzucają drobne. DJ czerwieni się jak burak i wyłącza muzykę. Inni klienci restauracji oddychają z ulgą.

Kolejna scena. Znów młody mężczyzna, tym razem spacerujący. Oczywiście z telefonem i muzyką w głośnikach. Nie przejmuje się ludźmi, którzy przechodzą obok niego, nierzadko rzucając, co najmniej zdziwione spojrzenia. Ten pozostaje jednak niewzruszony. Nagle, za mężczyzną zaczyna podążać grupka chłopaków z boom box’em  na ramieniu. Zagłuszają muzykę z telefonu i w końcu nawet DJowi bez słuchawek zaczyna to przeszkadzać.

Reszty nie da się opowiedzieć, to trzeba zobaczyć.





Moim zdaniem akcja firmy Cropp zasługuje na uznanie. Zachowanie „DJ bez słuchawek” jest naprawdę irytujące. Bardzo dobry pomysł na promowanie marki – mimo tego, że Cropp produkuje ubrania dla młodzieży, zyskuje wiele w oczach ludzi dorosłych, którzy nie raz nie mają ani siły ani ochoty by reagować na puszczanie muzyki na głos w miejscach publicznych. Dodatkowo zapisuje się w pamięci jako firma, która poza promocją, zwraca uwagę na problemy, z pozoru nic nie znaczące, a jednak potrafiące uprzykrzyć życie.

1 komentarz:

Karolina Zarębska pisze...

Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.