czwartek, 31 maja 2012

5 najciekawszych reklam w prasie

Kolorowe magazyny, prasa drukowana wypełniona jest po brzegi reklamami. Z barwnych kartek uśmiechają się do nas podrasowane modelki, a między stronami możemy znaleźć dołączone próbki kremów. I co z tego? To tylko kolejne bezużyteczne reklamy, na których bazuje budżet prasy. Ale zdarzają się wyjątki, reklamy, które nie tylko intrygują, bawią, ale często są użyteczne. Oto kilka takich przykładów.

1. Reklama poduszki powietrznej.
Otwierasz pierwszą lepszą gazetę dotyczącą motoryzacji i nagle booom, między stronami otwiera się prawdziwa poduszka powietrzna. Oczywiście w wersji miniaturowej, ale i tak zaskakuje. Na taki pomysł reklamy wpadła agencja Loducca w brazylijskiej kampanii dla Peugeot.

2. Reklama urządzeń zasilanych energią słoneczną
To zwykła, biała kartka papieru. Wystarczy, że popatrzymy na nią pod słońce, a zachwyci nas szeroką barwą kolorów kwitnących kwiatów i pięknego błękitnego nieba. Tak propagowano odnawialne źródła energii, głównie zasilane energią słoneczną.


3. Gadające głowy
Sposób na kampanię dotyczącą wolności mediów oraz cenzurowania ich w krajach, w których rządzą dyktatorzy z wykorzystaniem kodu QR zastosowała grupa Reporterzy Bez Granic. Wystarczy, że umieścisz swojego iPhona w miejscu ust, a ten skanując kod QR sprawi, iż zaczną oni mówić. Głos wydobywający z głośników informuje o kontrowersjach oraz licznych aktach cenzurowania mediów.



4. Otwieracz z kartki papieru
Przykład reklamy użytecznej zastosował Carlsberg. Wystarczy wykonać po kolei wszystkie kroki w instrukcji, aby już za moment otworzyć butelkę piwa otwieraczem z papieru.



5. Jazda testowa
Reklama Volkswagena w Norwegii dawała możliwość wykonania jazdy testowej za pomocą iPhona. Przedstawiała kawałek drogi w dwóch wersjach, letniej i zimowej, po której po uprzednio zainstalowanej aplikacji na telefon przesuwało się nim po "drodze", a ta wizualizowała przebieg jazdy.



Magdalena Radoń

źródło: www.youtube.com

Brak komentarzy: