niedziela, 27 maja 2012

Kto do reklamy.


Dobra kampania reklamowa to taka w której odpowiednia osoba w sposób atrakcyjny reklamuje określony produkt. Forma reklamy powinna być intrygująca i zapadająca w pamięć. Wybór osób, które biorą udział w reklamie ma także niebagatelne znaczenie. Warto dlatego zastanowić się nad pewnymi 
zasadami zestawienia odpowiedniej osoby z odpowiednią reklamą.

Przedstawienie na reklamie określonej osoby mówi zaskakująco dużo o samym produkcie. Samochód na plakacie, prowadzony przez mężczyznę, będzie sugerował, że jest on przeznaczony głównie dla Panów. Kobiety prawdopodobnie zignorują taką reklamę. Zgodnie z tą zasadą chcąc zareklamować proszek do prania warto posłużyć się wizerunkiem typowej matki polki. Kobiety przeciętnej, opiekującej się domem i rodziną, borykającą się z problemami codzienności. Taka reklama zwiększy wiarygodność reklamowanego produktu.


 źródło: www.ugotuj.to.pl


Kolejnym dobrze znanym chwytem reklamowym jest posługiwanie się wizerunkiem osoby znanej publicznie. Lecz i tutaj istnieją pewne reguły. Osoby te muszą eksponować wizerunek znany z telewizji. Na Polskiem rynku medialnym nie brak przykładów tej zasady- telewizyjny twardziej reklamuje papierosy i alkohol (oczywiście po godzinie 22) natomiast znana modelka dobrze się sprawdzi w reklamie nowego tuszu do rzęs. Problem pojawia się kiedy chcemy zareklamować produkt specyficzny np. tanie linie lotnicze. W takiej sytuacji najlepiej sprawdzą się osobny powszechnie znane i lubiane. Dobrym przykładem jest posłużenie się wizerunkiem Jerzego Sthura w reklamie stacji radiowej RMF-FM.


 źródło:http://interaktywnie.com




 Jeśli osoba nie jest znana publicznie to powinna być chociaż atrakcyjna fizycznie. Osoby takie spostrzegane są jako bardziej sympatyczne, życzliwe, dobroduszne. Ma to także inne uzasadnienie- fizyczne walory prezentera są w stanie przyciągnąć naszą uwagę. Zasada posługiwania się atrakcyjnością ma wzięcie w reklamach biżuterii, ubrań, butów, kosmetyków, telefonów komórkowych. Istnieje tutaj jednak pewne ryzyko. Atrakcyjność fizyczna może w niektórych sytuacjach tak przyciągnąć naszą reklamę, że reklamowany produkt schodzi na dalszy plan. Aby to obejść agencje reklamowe stosują sprytny zabieg- wystarczy, że długonoga blondynka wypowie na głos markę a zapamiętywalność reklamy zwiększa się.

źródło: www.lula.pl
Istnieje jeszcze jeden prosty element, który może zwiększyć skuteczność reklamy- oczy. Osoba z dużymi źrenicami wydaje się nam bardziej atrakcyjna, życzliwa i sympatyczna. Wynika to z faktów, że podczas przeżywania pozytywnych emocji nasze źrenice rozszerzają się. Za sprawą odpowiednio ustawionego światła można sprawić, że prezenter będzie odbierany jako godny zaufania.   




Brak komentarzy: