Dobra kampania
reklamowa to taka w której odpowiednia osoba w sposób atrakcyjny reklamuje
określony produkt. Forma reklamy powinna być intrygująca i zapadająca w pamięć.
Wybór osób, które biorą udział w reklamie ma także niebagatelne znaczenie.
Warto dlatego zastanowić się nad pewnymi
zasadami zestawienia odpowiedniej
osoby z odpowiednią reklamą.
Przedstawienie na reklamie określonej osoby mówi zaskakująco
dużo o samym produkcie. Samochód na plakacie, prowadzony przez mężczyznę,
będzie sugerował, że jest on przeznaczony głównie dla Panów. Kobiety
prawdopodobnie zignorują taką reklamę. Zgodnie z tą zasadą chcąc zareklamować
proszek do prania warto posłużyć się wizerunkiem typowej matki polki. Kobiety
przeciętnej, opiekującej się domem i rodziną, borykającą się z problemami
codzienności. Taka reklama zwiększy wiarygodność reklamowanego produktu.
źródło: www.ugotuj.to.pl
Kolejnym dobrze znanym chwytem reklamowym jest posługiwanie
się wizerunkiem osoby znanej publicznie. Lecz i tutaj istnieją pewne reguły.
Osoby te muszą eksponować wizerunek znany z telewizji. Na Polskiem rynku
medialnym nie brak przykładów tej zasady- telewizyjny twardziej reklamuje
papierosy i alkohol (oczywiście po godzinie 22) natomiast znana modelka dobrze
się sprawdzi w reklamie nowego tuszu do rzęs. Problem pojawia się kiedy chcemy
zareklamować produkt specyficzny np. tanie linie lotnicze. W takiej sytuacji
najlepiej sprawdzą się osobny powszechnie znane i lubiane. Dobrym przykładem
jest posłużenie się wizerunkiem Jerzego Sthura w reklamie stacji radiowej
RMF-FM.
źródło:http://interaktywnie.com
Jeśli osoba nie jest znana publicznie to powinna być chociaż
atrakcyjna fizycznie. Osoby takie spostrzegane są jako bardziej sympatyczne,
życzliwe, dobroduszne. Ma to także inne uzasadnienie- fizyczne walory
prezentera są w stanie przyciągnąć naszą uwagę. Zasada posługiwania się
atrakcyjnością ma wzięcie w reklamach biżuterii, ubrań, butów, kosmetyków,
telefonów komórkowych. Istnieje tutaj jednak pewne ryzyko. Atrakcyjność
fizyczna może w niektórych sytuacjach tak przyciągnąć naszą reklamę, że
reklamowany produkt schodzi na dalszy plan. Aby to obejść agencje reklamowe
stosują sprytny zabieg- wystarczy, że długonoga blondynka wypowie na głos markę
a zapamiętywalność reklamy zwiększa się.
źródło: www.lula.pl |
Istnieje jeszcze jeden prosty element, który może zwiększyć
skuteczność reklamy- oczy. Osoba z dużymi źrenicami wydaje się nam bardziej
atrakcyjna, życzliwa i sympatyczna. Wynika to z faktów, że podczas przeżywania
pozytywnych emocji nasze źrenice rozszerzają się. Za sprawą odpowiednio
ustawionego światła można sprawić, że prezenter będzie odbierany jako godny
zaufania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz