czwartek, 24 maja 2012


Miał 37 lat, gdy jego nazwisko stało się znane na całym świecie. Obejmując wtedy stanowisko prezesa Young & Rubicam, stał się najmłodszym człowiekiem w historii, który miał kierować całą firmą. STEVE FRANKFURT, który do tej pory był dyrektorem artystycznym, stanął na czele drugiej, co do wielkości, agencji reklamowej na świecie.

www.vangeva.com

Steve Frankfurt urodził się na Bronxie, w Nowym Yorku, w 1931r. W wieku 18 lat rozpoczął naukę w Pratt Institue, który ukończył po 3 latach studiów (1952r.). Rok później wyjechał do Hollywood, w którym odwiedził wszystkie liczące się studia i agencje reklamowe. Jednak nigdzie nie znalazł pracy. Otrzymał posadę w UPA- New York, gdzie miał styczność z animacją i techniką kamery. Jednakże tempo pracy było zbyt szybkie dla młodego Frankfurta, dlatego stracił posadę. W międzyczasie, gdy jeszcze pracował dla UPA, dostarczał również puszki filmowe między studiami, a agencją Young & Rubicam. Zdobyte w poprzedniej firmie doświadczenie oraz talent artystyczny, umożliwiły mu przyjęcie oferty asystenta dyrektora artystycznego w dziale telewizji (który dopiero rozpoczynał działalność) Y & R. Wkrótce awansował na kierownika i producenta, co dało mu znacznie większą swobodę i pozwoliło na pokazanie pełni swojego talentu. Następnym krokiem było objęcie prezesury Y & R.

Steve Frankfurt urodził się na Bronxie, w Nowym Yorku, w 1931r. W wieku 18 lat rozpoczął naukę w Pratt Institue, który ukończył po 3 latach studiów (1952r.). Rok później wyjechał do Hollywood, w którym odwiedził wszystkie liczące się studia i agencje reklamowe. Jednak nigdzie nie znalazł pracy. Otrzymał posadę w UPA- New York, gdzie miał styczność z animacją i techniką kamery. Jednakże tempo pracy było zbyt szybkie dla młodego Frankfurta, dlatego stracił posadę. W międzyczasie, gdy jeszcze pracował dla UPA, dostarczał również puszki filmowe między studiami, a agencją Young & Rubicam. Zdobyte w poprzedniej firmie doświadczenie oraz talent artystyczny, umożliwiły mu przyjęcie oferty asystenta dyrektora artystycznego w dziale telewizji (który dopiero rozpoczynał działalność) Y & R. Wkrótce awansował na kierownika i producenta, co dało mu znacznie większą swobodę i pozwoliło na pokazanie pełni swojego talentu. Następnym krokiem było objęcie prezesury Y & R.
Osoby, z którymi związany był przez wiele lat, podkreślają jego świeżość spojrzenia i entuzjazm. Niezwykła kreatywność, jaką posiadał, umożliwiała mu ciągłe zaskakiwanie i nieprzewidywalność. Richard Clurman, korespondent Time, powiedział kiedyś „Frankfurt ma dwanaście pomysłów na każdy temat. O dziesięciu z nich nikt nawet nie pomyślał, a dwa są genialne”. Sam Frankfurt zdawał sobie sprawę, z tego, że myśli bardziej sercem, niż rozumem. I to  „w znacznie szerszym zakresie niż każdy przeciętny człowiek” (jak uważał Tony Schwartz- „medialne guru”).

Frankfurt zaprojektował liczne kontrowersyjne i prowokujące tytuły w historii kina. Zrewolucjonizował świat reklamy filmowej, uznając materiały promocyjne (tytuły, plakaty, zwiastuny i reklamy) jako spójną część samego filmu. Frankfurt jest twórcą kampanii reklamowych produkcji takich jak „Dziecko Rosemary”, „Cały ten zgiełk” czy „Obcy”. Jego podejście w tworzeniu plakatów opisał słowami „mniej znaczy więcej”.



www.vangeva.com
www.vangeva.com




www.vangeva.com

Brak komentarzy: