Miał 37 lat, gdy jego nazwisko stało się znane na całym
świecie. Obejmując wtedy stanowisko prezesa Young & Rubicam, stał się najmłodszym
człowiekiem w historii, który miał kierować całą firmą. STEVE FRANKFURT, który
do tej pory był dyrektorem artystycznym, stanął na czele drugiej, co do
wielkości, agencji reklamowej na świecie.
www.vangeva.com
|
Steve Frankfurt urodził się na Bronxie, w Nowym Yorku, w
1931r. W wieku 18 lat rozpoczął naukę w Pratt Institue, który ukończył po 3
latach studiów (1952r.). Rok później wyjechał do Hollywood, w którym odwiedził
wszystkie liczące się studia i agencje reklamowe. Jednak nigdzie nie znalazł
pracy. Otrzymał posadę w UPA- New York, gdzie miał styczność z animacją i
techniką kamery. Jednakże tempo pracy było zbyt szybkie dla młodego Frankfurta,
dlatego stracił posadę. W międzyczasie, gdy jeszcze pracował dla UPA,
dostarczał również puszki filmowe między studiami, a agencją Young &
Rubicam. Zdobyte w poprzedniej firmie doświadczenie oraz talent artystyczny,
umożliwiły mu przyjęcie oferty asystenta dyrektora artystycznego w dziale
telewizji (który dopiero rozpoczynał działalność) Y & R. Wkrótce awansował
na kierownika i producenta, co dało mu znacznie większą swobodę i pozwoliło na
pokazanie pełni swojego talentu. Następnym krokiem było objęcie prezesury Y
& R.
Steve Frankfurt urodził się na Bronxie, w Nowym Yorku, w
1931r. W wieku 18 lat rozpoczął naukę w Pratt Institue, który ukończył po 3
latach studiów (1952r.). Rok później wyjechał do Hollywood, w którym odwiedził
wszystkie liczące się studia i agencje reklamowe. Jednak nigdzie nie znalazł
pracy. Otrzymał posadę w UPA- New York, gdzie miał styczność z animacją i
techniką kamery. Jednakże tempo pracy było zbyt szybkie dla młodego Frankfurta,
dlatego stracił posadę. W międzyczasie, gdy jeszcze pracował dla UPA,
dostarczał również puszki filmowe między studiami, a agencją Young &
Rubicam. Zdobyte w poprzedniej firmie doświadczenie oraz talent artystyczny,
umożliwiły mu przyjęcie oferty asystenta dyrektora artystycznego w dziale
telewizji (który dopiero rozpoczynał działalność) Y & R. Wkrótce awansował
na kierownika i producenta, co dało mu znacznie większą swobodę i pozwoliło na
pokazanie pełni swojego talentu. Następnym krokiem było objęcie prezesury Y
& R.
Osoby, z którymi związany był przez wiele lat, podkreślają
jego świeżość spojrzenia i entuzjazm. Niezwykła kreatywność, jaką posiadał,
umożliwiała mu ciągłe zaskakiwanie i nieprzewidywalność. Richard Clurman,
korespondent Time, powiedział kiedyś „Frankfurt ma dwanaście pomysłów na każdy
temat. O dziesięciu z nich nikt nawet nie pomyślał, a dwa są genialne”. Sam
Frankfurt zdawał sobie sprawę, z tego, że myśli bardziej sercem, niż rozumem. I
to „w znacznie szerszym zakresie niż
każdy przeciętny człowiek” (jak uważał Tony Schwartz- „medialne guru”).
Frankfurt zaprojektował liczne kontrowersyjne i prowokujące
tytuły w historii kina. Zrewolucjonizował świat reklamy filmowej, uznając
materiały promocyjne (tytuły, plakaty, zwiastuny i reklamy) jako spójną część
samego filmu. Frankfurt jest twórcą kampanii reklamowych produkcji takich jak „Dziecko
Rosemary”, „Cały ten zgiełk” czy „Obcy”. Jego podejście w tworzeniu plakatów
opisał słowami „mniej znaczy więcej”.
www.vangeva.com |
www.vangeva.com |
www.vangeva.com |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz