Tekst perswazyjny w reklamie, czyli ten, który unaocznia nam
potrzebę, to taki tekst, który wynika z potrzeby potencjalnego klienta. Jeśli
więc nie znamy klienta, czy zwyczajnie nawet grupy docelowej, do której
kierowany jest produkt - to nie jesteśmy w stanie stworzyć dobrej reklamy.
Podstawą tworzenia reklam jest wcielenie się w potencjalnego klienta i
wydedukowanie w jakich kategoriach myśli, jaką może podjąć decyzję. Ważne jest
wszystko poczynając od doboru obrazków, które będą się pojawiać w reklamie po
sposób mówienia, użyte słowa itp.
Jak się więc zabrać za tworzenie porządnej reklamy?
Podstawową rzeczą jest na samym początku określenie celów reklamy (większa
sprzedaż, nowy produkt itp.). Po drugie musimy wiedzieć, kto będzie naszym
potencjalnym klientem – najlepiej zdefiniować jest grupę docelową ze wspólnymi
bądź podobnymi potrzebami… No i myślącą podobnie. Dalej. Skupiamy się na
produkcie. Trzeba wyszczególnić jego najważniejsze cechy, ukazać jego
wyjątkowość na tle konkurencji. Jeśli to wszystko wiemy, możemy próbować
stworzyć reklamę… Ważne by była skuteczna.
Jeśli jest to reklama telewizyjna to musi koniecznie
zadziałać na wszystkie zmysły na raz. Ważne jest żeby razem z przyjemnymi dla
oka obrazkami zestawić miłą dla ucha muzykę. Niektórzy nie znając podstaw
tworzenia reklamy a próbując takową zrobić stworzyli taki twór… Była to reklama
sieci ORANGE z minutkami w roli głównej.
Jeśli natomiast ma to być reklama prasowa, to najważniejsze
są nagłówek i pierwszy akapit. Te dwa elementy już na początku muszą zachęcić
klienta to czytania dalej. Czytając nagłówek, nasz potencjalny klient już musi
wiedzieć jakie korzyści będzie miał z zakupu i jak ów produkt jest wyjątkowy.
Z reklamą radiową jest podobnie jak z telewizyjną. Z jednej
strony jest łatwiej – bo przecież nic nie widać. Ale z drugiej strony trudniej,
bo nie posiadając narzędzia o nazwie obraz i tak musimy tego klienta
zainteresować. A wiec całą koncentrację wkładamy w dźwięk, aby jak najbardziej
wciągnąć naszego klienta w sens reklamy i przekonać go do zakupu, czy
skorzystania z usługi.
W każdym przypadku - nie ważne czy w reklamie telewizyjnej,
radiowej czy prasowej - trzeba pamiętać,
żer zadaniem tekstu reklamowego jest budowanie emocji. I to od samego początku,
poczynając na zainteresowaniu produktem, aż do stworzenia potrzeby skorzystania
z oferty. Jeśli te wytyczne będą zachowane, reklama rokuje wielkim sukcesem jak dla reklamodawcy, tak i dla reklamującego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz