Większość z nas na
pewno kojarzy sklepy drogeryjne Rossmann. Jest to silna firma nie tylko na
rynku polskim. Na całym świecie ma 7800 drogerii w 55 krajach. Zatrudnia 98
tysięcy pracowników, a jej przychód netto to około 12 miliardów Euro.
Założyciel tej firmy – Dirk Rossmann – w 1972 roku otworzył swój pierwszy sklep
w Hanowerze. Stał się przy tym pionierem jeśli chodzi o samoobsługowe sklepy
drogeryjne. W 1993 roku podjął decyzję, aby rozszerzyć swoją działalność na
inne kraje. Pierwszym zagranicznym sklepem był ten w Łodzi na ulicy Piotrkowskiej. Kolejnymi państwami po Polsce były Węgry i
Czechy. Rossmann konsekwentnie rozwijał sieć swoich drogerii. Na dzień
dzisiejszych sieć liczy ponad 1800 sklepów w Niemczech, Czechach, Polsce czy na
Węgrzech.
Asortyment sklepów obejmuje około 14 tysięcy produktów.
Warto zaznaczyć, że produkty w drogeriach Rossmann to nie tylko kosmetyki. W
ich ofercie może również znaleźć artykuły spożywcze takie jak: herbaty,
słodycze, napoje. Rozprowadzane są również leki. Są to produkty znanych firm
zagranicznych, jak i polskich. Ważną część zaopatrzenia tworzą także własne
produkty firmy – obecnie wynosi to około 10% oferty sklepu.
Firma Rossmann angażuje się także w działalność
charytatywną. Współpracuje z Fundacją TVN – „Nie jesteś sam”. W drogeriach możemy zauważyć również misie,
które są rozprowadzane w czasie trwania akcji „Kup misia temu, kogo kochasz”. W
2009 roku sieć zaangażowała się także w akcję „Powiedz >tak<
transplantologii”. W swoich drogeriach sprzedawała bransoletki specjalnie
przygotowane na tę okazję. Na każdej z nich była zgoda na pobranie narządów w
wypadku śmierci.
W Polsce sieć Rossmann liczy już ponad 600 w 270
miastach. Zatrudnionych jest około 9 000 tysięcy pracowników. Firma nie
spoczywa jednak na laurach i stawia sobie ambitne cele. Do listopada 2012 roku
zamierza mieć w naszym kraju 700 sklepów. Natomiast do 2015 roku – 1000. Polska
siedziba i magazyny znajdują się w Łodzi. Największy sklep Rossmann posiada w
łódzkiej „Manufakturze”.
9 listopada 2011 roku firma hucznie świętowała otwarcie
600-tnego sklepu w naszym kraju. Z tego powodu zorganizowała imprezę, na której
pojawiły się rzesze znanych z seriali, filmów, czy scen teatralnych osoby.
Rossmann doskonale wiedział jak połączyć świętowanie z reklamą swoich sklepów.
Zaproszeni zostali znani ludzie, a także bardzo dużo mediów. Na każdym kroku w
Internecie można było przeczytać o tym wydarzeniu. Trzeba przyznać, ze był to
bardzo dobry zabieg reklamowy. Na tym wydarzeniu pojawili się m.in. Andrzej
Grabowski, Katarzyna Kolenda-Zaleska, Anna Czartoryska, Rafał Olbrychski, czy
Tymon Tymański. Podczas wieczoru rozdano 600 muffinek. Pod jedną z nich
zamieszczono chińską liczbę 600. Ten kto dostał to ciasteczko wygrywał Fiata
600 z 1966 roku.
W kolejnej części chciałabym bliżej przyjrzeć się zabiegom
reklamowym firmy Rossmann. Jakimi drogami dociera do swoich klientów, gdzie
zamieszcza reklamy, kogo wybiera do swoich kampanii reklamowych?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz