wtorek, 29 maja 2012

Reklamowa strona Piastonaliów

Istnieje wiele form reklamowania produktów, usług czy wydarzeń. Jaką jednak drogę promocji wybrać, kiedy chodzi o imprezę studencką, a środki są bardzo ograniczone?

W sobotę zakończyły się tegoroczne Piastonalia. Na nasze koncerty zawitało wielu znanych i lubianych artystów. Nasi rodzimi artyści tacy jak Grubson, zespół Ira czy Cool Kids of Death, a także gwiazda zagraniczna, czyli DUB FX zagościli na scenie studenckiej wiosny kulturalnej.

Piastonalia 2012 były promowane w dwojaki sposób.

Po pierwsze - tradycyjną metodą plakatowania:


Plakaty były rozwieszane najczęściej wokół kampusów Uniwersytetu i Politechniki Opolskiej, ale także w wielu miejscach odwiedzanych przez studentów (puby, bary mleczne itp.) 

Drugim miejscem w którym można było znaleźć informacje dotyczące Piastonaliów był Internet. Na stronach WWW studenckich mediów (www.radiosygnaly.pl, www.piastonalia.radioemitrer.pl, www100.uni.opole.pl) czy specjalnie utworzonej stronie www.piastonalia.pl, można było znaleźć zapowiedzi, newsy i rozpiskę wydarzeń. 

Piastonalia wkroczyły również na portal społecznościowy jakim jest Facebook. 
Profil Piastonalia - Juwenalia Opole "zalajkowało" ponad dwa tysiące osiemset osób. W ten sposób o wydarzeniach i nowościach dotyczących dowiadywała się spora grupa użytkowników. Profil piastonaliów na Facebooku był uaktualniany na bieżąco, a w okresie przed samą wiosną kulturalną, nawet od kilku do kilkunastu razy dziennie. Do teraz - choć mamy już wtorek - profil błyszczy od nowości - wywiadów, relacji itp. wykonanych przez studenckie media.

Zasadniczo poza tymi dwoma drogami promocji zadziałała również "reklama ustna" czyli przekazywanie sobie informacji nawzajem przez studentów. Czy reklama Piastonaliów była skuteczna? Sądzę, że tak, a było to widoczne na Błoniach Politechniki Opolskiej czy Uniwersyteckim Kampusie. 

Brak komentarzy: