czwartek, 31 maja 2012

Adidas: Impossible is nothing - przykłady reklam z wykorzystaniem gwiazd sportu. (cz.3)


Kampania reklamowa Adidasa „Impossible is nothing” jest jedną z najbardziej charakterystycznych kampanii kreowania wizerunku tej marki. Niemiecka firma pokazuje, że marzenia normalnego człowieka nie są niczym nieosiągalnym. Wystarczy uwierzyć – niemożliwe nie istnieje. W tej kampanii Adidas chciał przede wszystkim pokazać swoją bliskość ze zwykłym człowiekiem. Każdy ma problemy, ale również każdy z nas może je pokonać. „Impossible is nothing” ma na celu zmotywowanie ludzi do działania, inspirowanie ich oraz daje do zrozumienia, że ich marzenia są w zasięgu ręki. 

Wykorzystanie gwiazd w tej kampanii pokazuje, że są oni zwykłymi ludźmi. Też, podobnie jak my, mają kłopoty, słabości, ale dzięki wytrwałości i uporze w dążeniu do celu, udaje się im je pokonać. Adidas wykorzystuje w reklamówkach najlepszych sportowców z poszczególnych dyscyplin. Chcą tym samym pokazać, że Adidas jest najlepszy, że jest tak blisko ludzi i że niemożliwe nie istnieje – to my jesteśmy najlepsi. 




Jednym z bohaterów serii „Impossible is nothing” jest Lionel Messi – argentyński piłkarz, który w dzieciństwie cierpiał na niedobór hormonu wzrostu. W krótkim spocie opowiada swoją historię, w której uświadamia widza o swojej chorobie z lat młodości. Mówi o tym, że codziennie musiał brać zastrzyki, ale również pokazuje zalety bycia niskim. Dziś Messi, mimo niskiego wzrostu, jest jednym z najlepszych piłkarzy na świecie. 



David Beckham jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych sportowców marki Adidas. On również wystąpił w kampanii reklamowej „Impossible is nothing”. W spocie z jego udziałem, Beckham wspomina Mistrzostwa Świata we Francji z 1998 roku, podczas których dostał czerwoną kartkę, a jego drużyna odpadła z turnieju. Anglik stał się antybohaterem całego kraju, był wyklinany oraz dręczyły go przez lata koszmary z tego powodu. Moment zwrotny miał miejsce kilka lat później, podczas meczu eliminacyjnego do Mistrzostw Świata w 2002 roku. Beckham strzelił gola z rzutu wolnego w 93. minucie spotkania z Grecją. Bramka popularnego „Becksa” dała Anglikom bezpośredni awans do turnieju rozgrywany w Korei Południowej i Japonii. 

Oprócz Messiego i Beckhama w serii „Impossible is nothing” brali udział: Jonah Lomu, Asmir Begovic, Kaka, Steven Gerrard, Jozy Altidore, Tyson Gay czy reprezentacja Nowej Zelandii w Rugby. Widać więc, że niemiecka firma starała się dotrzeć do jak największej liczby konsumentów – fanów różnych dyscyplin, którzy kibicują innym sportowcom. Szeroka gama gwiazd biorących udział w kampanii, pozwoliła budować markę na wielu frontach i kontynentach.


Brak komentarzy: