Kampania reklamowa
Adidasa „Impossible is nothing” jest jedną z najbardziej
charakterystycznych kampanii kreowania wizerunku tej marki. Niemiecka
firma pokazuje, że marzenia normalnego człowieka nie są niczym
nieosiągalnym. Wystarczy uwierzyć – niemożliwe nie istnieje. W
tej kampanii Adidas chciał przede wszystkim pokazać swoją bliskość
ze zwykłym człowiekiem. Każdy ma problemy, ale również
każdy z nas może je pokonać. „Impossible is nothing” ma na
celu zmotywowanie ludzi do działania, inspirowanie ich oraz daje do
zrozumienia, że ich marzenia są w zasięgu ręki.
Wykorzystanie gwiazd w tej kampanii pokazuje, że są oni zwykłymi ludźmi. Też, podobnie jak my, mają kłopoty, słabości, ale dzięki wytrwałości i uporze w dążeniu do celu, udaje się im je pokonać. Adidas wykorzystuje w reklamówkach najlepszych sportowców z poszczególnych dyscyplin. Chcą tym samym pokazać, że Adidas jest najlepszy, że jest tak blisko ludzi i że niemożliwe nie istnieje – to my jesteśmy najlepsi.
Jednym z bohaterów serii
„Impossible is nothing” jest Lionel Messi – argentyński
piłkarz, który w dzieciństwie cierpiał na niedobór
hormonu wzrostu. W krótkim spocie opowiada swoją historię, w
której uświadamia widza o swojej chorobie z lat młodości.
Mówi o tym, że codziennie musiał brać zastrzyki, ale
również pokazuje zalety bycia niskim. Dziś Messi, mimo
niskiego wzrostu, jest jednym z najlepszych piłkarzy na świecie.
David Beckham jest jednym z
najbardziej rozpoznawalnych sportowców marki Adidas. On
również wystąpił w kampanii reklamowej „Impossible is
nothing”. W spocie z jego udziałem, Beckham wspomina Mistrzostwa
Świata we Francji z 1998 roku, podczas których dostał
czerwoną kartkę, a jego drużyna odpadła z turnieju. Anglik stał
się antybohaterem całego kraju, był wyklinany oraz dręczyły go
przez lata koszmary z tego powodu. Moment zwrotny miał miejsce kilka
lat później, podczas meczu eliminacyjnego do Mistrzostw
Świata w 2002 roku. Beckham strzelił gola z rzutu wolnego w 93.
minucie spotkania z Grecją. Bramka popularnego „Becksa” dała
Anglikom bezpośredni awans do turnieju rozgrywany w Korei
Południowej i Japonii.
Oprócz Messiego i Beckhama w serii „Impossible is nothing” brali udział: Jonah Lomu, Asmir Begovic, Kaka, Steven Gerrard, Jozy Altidore, Tyson Gay czy reprezentacja Nowej Zelandii w Rugby. Widać więc, że niemiecka firma starała się dotrzeć do jak największej liczby konsumentów – fanów różnych dyscyplin, którzy kibicują innym sportowcom. Szeroka gama gwiazd biorących udział w kampanii, pozwoliła budować markę na wielu frontach i kontynentach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz