sobota, 26 maja 2012

virale czyli marketing wirusowy

Virale czyli wirusy,  to stosunkowo nowe narzędzie marketingowe

Czym  naprawdę są virale? Spróbuję odpowiedzieć na to pytanie.


Virale to  po prostu przekaz marketingowy , który zostaje wysłany od nadawcy do odbiorcy

Przekaz reklamowy nie jest tak oczywisty jak w przypadku znanych reklam, Jest to zazwyczaj krótki film , nakręcony w   amatorski sposób.

Następnie jeśli odbiorca uzna,że przekaz( zdjecia, tekst, animacje lub krótki filmik ) jest interesujący, wysyła go dalej,  Czyli sam  staje się nadawcą.

Wydaje się ,że krótki film jest jednak najlepszym narzędziem viralowym

Dobrym  przykładem siły virala był filmik pokazujący dziwnie zachowującego się aktora w metrze warszawskim


Jak się pożniej okazało była to akcja społeczna fudacji Synapsis, która niesie profesjonalną pomoc dla ludzi z autyzmem.

Filmik krązył na youtubie zatytuowany "naćpany Bartosz Topa w metrze.

Mistrzem reklamy viralowej  jest filmik z dziećmi   reklamujący wodę Evian

W 2009 osiągnał 100 milionów wyświetleń. Ta ilosc była możliwa także przez rozpowszechnianie klipu przez serwisy społecznosciowe



















Brak komentarzy: