Reklama w kinie jest obecnie jedną z szybciej rozwijających się form reklamy. Chociaż reklama kinowa stanowi medium o ograniczonym zasięgu, dociera do wybranej grupy odbiorców. Do kin przede wszystkim przychodzą ludzie młodzi. Reklama kinowa to nie da się ukryć reklama dużego formatu, może być bardziej zapamiętana aniżeli reklama telewizyjna, dzięki bodźcom słuchowym i wzrokowym. Można powiedzieć, że w kinie jesteśmy skupieni na tym co wyświetla się na ekranie i nie możemy sami zmieniać kanału. Zauważyłam, że reklamy są zazwyczaj krótkie, zabawne, chociaż niektórych irytują, ludzie przychodząc do kina chcą obejrzeć film a nie "znowu" blok reklamowy. Większość z nas chyba już po prostu przyzwyczaiła się do tego. Nie wątpliwie zaciemnione pomieszczenie, duży ekran przyciągają naszą uwagę. Ludzie relaksują się w kinie przez co są podatni na oddziaływanie reklam, co wiąże się także z wysoką zapamiętywalnością reklamy.
źródło: www.google.pl |
źródło: www.google.pl
Jak możemy się przekonać reklamy w kinie są dla jednych czymś dobrym, dla innych zaś złem koniecznym. Trafnie skonstruowana reklama, która pozostawi w naszej świadomości choć cząstkę tego co miała przekazać, to klucz do sukcesu nad którym pracują ludzie marketingu. Reklama kinowa to nie tylko reklama jawna, ale może mieć także postać kryptoreklamy, możemy zobaczyć logo danych marek, czy też produkty, które używane będą przez bohaterów, takie działanie określa się jako product placement.
Cena reklam w takim medium uzależniona jest od sposobu promocji, należy do droższych reklam.
Reklamy mimo wszystko, są w dużej dawce wyświetlane przed każdym seansem, przy większej lub mniejszej przyjemności dla publiczności. Multipleksy kinowe to atrakcyjne miejsce na reklamę marek.
Reklamy kinowe bywają postrzegane jako swego rodzaju ciekawostka - jako rozwinięcie reklamy telewizyjnej. Marketing kinowy to reklamowa przyszłość, gdyż liczba odwiedzających kino wciąż rośnie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz