Reklamy wirusowe to bardzo ciekawy element
dzisiejszego świata reklamy. Cytując za portalem portvale.pl: „Zasada jej
działania jest podobna do prawdziwego wirusa – kolejne komórki zarażają się
wzajemnie. W przypadku reklamy komórkami są ludzie, którzy przekazują naszą
treść kolejnym osobom. Kluczem do sukcesu w takiej reklamie jest niebanalny
pomysł, najlepiej stylizowany na dzieło amatora lub jakiś niesamowity zbieg
okoliczności. Ważne jest aby taka Reklama zaciekawiła odbiorcę, wywołała u
niego chęć podzielenia się nią ze swoimi znajomymi. Ciekawy trick, iluzja
optyczna, duża dawka humoru, zainscenizowana scenka... Pomysłów może być wiele.
Inne metody polegają na przekazaniu treści reklamy w nie do końca świadomy
sposób. Informacja o najlepszej marce zamienników części samochodowych w
artykule „zrób to sam”, traktującym o wymianie klocków hamulcowych? Czemu nie,
jeżeli tekst byłby dobrze przygotowany to z pewnością przyczynił by się do
wzrostu sprzedaży marki. Manipulacja powinna być jednak dość subtelna, gdyż
klient może poczuć się manipulowany”.
TOUCHWOOD SH-08C to telefon, którego obudowa
zbudowana jest z drewna. Pewnie dlatego zespół odpowiedzialny za wypromowanie
tego produktu, postanowił nakręcić ten filmik reklamowy/wirusowy w lesie.
Komentarze i opinie co do tej reklamy są w
większości pozytywne. Można więc odnieść wrażenie, że ten nietypowy sposób
promocji się sprawdził. Jednak znaczna część odbiorców zwraca uwagę na zbyt
długi czas trwania tej reklamy, a sam dźwięk nazywają wybitnie denerwującym.
Reklama jednak nie odniosła takiego stopnia popularności jak inne promocje
wirusowe jak np. fake produkcji gillette:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz