piątek, 18 maja 2012

Reklama z osobą znaną w roli głównej - dobry chwyt marketingowy

W dzisiejszym świecie twórcy reklam starają się przeciwdziałać stereotypom mówiącym o tym, że senior powinien siedzieć w domu, dbać tylko o siebie, walczyć z dolegliwościami.
Doskonałym przykładem na walkę z takim myśleniem, jest reklama kosmetyków Loreal menexpert. Wykorzystano w niej wizerunek Pierca Brosnana, który w reklamie podkreśla, że dla niego wiek nie ma znaczenia, że nie dba o to, tylko o swój wygląd. Reklama ta pokazuje, że wiek wcale nie musi stać na drodze atrakcyjnemu wyglądowi, nie stanowi przeszkody w realizacji swoich pragnień, dowodzi, ze starość może być aktywną, pełną radości fazą życia.

Oprócz ról, jakie przypisuje się osobom starszym w reklamie, jak na przykład mąż, wspaniały dziadek, czy opiekun, głowa rodziny, są również i takie, w których senior nauczony doświadczeniami z lat wcześniejszych staje się ekspertem w danej dziedzinie. Osoby starsze, to eksperci w różnego rodzaju dziedzinach życia. Nawet w tych dziedzinach, które kojarzą się nam raczej z paniami. Pełnią rolę znawców i profesjonalistów. Zdarza się także, że są reporterami, którzy rzekomo zaskakują przypadkowe kobiety przy domowych czynnościach. Taki obraz starości najczęściej poruszany jest w reklamach banków, ubezpieczeń, polis na życie. Dodatkowym atutem reklam wykorzystujących wizerunek osób starszych, jest posługiwanie się wizerunkiem osób znanych, którym ludzie ufają. Lepiej przemawia do nas spot reklamowy, w którym widzimy znaną i lubianą przez nas osobę, niż ten, w którym widzimy kogoś zupełnie obcego.




Bank Zachodni WBK często sięga po wizerunki sławnych starszych osób, nie tylko z Polski, ale również robiących karierę za granicą. Reklamy nie są skierowane przede wszystkim do osób w wieku sędziwym, wręcz przeciwnie, odnoszą się do każdego. Autorzy reklamy Banku Zachodniego WBK wykorzystują takich aktorów jak: Dany Evito, John Cleese, czy Gerard Depardieu, a nawet Chuck Norris. Osoby te w sposób zabawny przekazują nam informacje o korzystnych dla nas ofertach przygotowanych przez bank.

Znanymi polskimi aktorami, którzy również swój wizerunek przedstawiają w reklamach banku są Piotr Fronczewski oraz Marek Kondrat. Są to osoby, które ludzie kojarzą ze znanych i lubianych filmów, zyskując tym samym sympatię widzów oraz powodują napływ klientów do oddziałów bankowych w celu sprawdzenia reklamowanej oferty.

GetinBank, Bank Zachodni WBK, Bank Śląski ING, czy Raiffeissen Bank. W każdej z tych reklam widzimy znaną osobą, która cieszy się naszym zaufaniem i jest ogólnie lubiana przez odbiorców. W przypadku reklamy Raiffeissen Bank widzimy Jerzego i Macieja Stuhra, którzy w sposób zabawny przedstawiają nam ofertę banku. Osoby te kojarzą nam się z ogromnym poczuciem humoru. Zawsze będziemy te osoby kojarzyć z różnych filmów i dzięki temu łatwiej nam będzie podjąć decyzję dotyczącą wyboru banku, w którym chcemy złożyć nasze oszczędności. Jerzy Stuhr w reklamie banku jest w pewnym stopniu ekspertem w inwestowaniu. Zapytany przez swojego syna, w co należy inwestować udziela mu wyczerpującej informacji.


Brak komentarzy: