Firmie
linii lotniczych OLT Express stanowczo zakazano rozpowszechniania
reklamy, która zdaniem Sądu Okręgowego w Warszawie jest w dużym
stopniu podobna do reklamy przewoźnika Polskich Linii Lotniczych
LOT. Nadawanie spotu reklamowego musi być przerwane przynajmniej na
czas procesu toczącego się między spółkami.
Lot
oskarżył OLT Express o to, iż celowo używają w swojej kampanii
marketingowej elementów, które mogą kojarzyć się z firmą LOT.
![]() |
Reklama OLT Express (źródło: www.wyborcza.biz) |
![]() |
Reklama PLL LOT (źródło: www.wyborcza.biz) |
- Decyzją sądu przewoźnik OLT Express ma zaniechać
rozpowszechniania w jakikolwiek sposób reklam, które zawierają
grafikę samolotu od strony dziobu, do którego pasażerowie wchodzą
z jednej strony, a wychodzą z drugiej strony oraz wykorzystania w
tle obrazów przedstawiających charakterystyczne budowle znanych
miejsc na świecie oraz użycia nazwy "Nowe Polskie Linie
Lotnicze" - powiedział w środę rzecznik PLL LOT Leszek
Chorzewski.(źródło:www.wyborcza.biz)
Dodatkowo
uznał za słuszną argumentację LOT-u, że wzorzec ten firma LOT
wykorzystywała dużo wcześniej bo od listopada 2011r. niż OLT
Express, którego kampania reklamowa zaczęła się o wiele później,
tzn. w lutym 2012r.
Wiele
kontrowersji budzi także nazwa „Polskie Linie Lotnicze”, która
jest używana w reklamie OLT Express. Stanowi ona część nazwy
przewoźnika LOT i jest używana od 1929r. Tzn. od początku
powstania spółki LOT.
-
Tym samym jest jednoznacznie kojarzone i identyfikowane z nazwą
narodowego przewoźnika. Dlatego też sąd zakazał wykorzystywania
zwrotu "Polskie Linie Lotnicze" we wszelkich formach
reklamy OLT Express na czas trwania procesu - zaznaczył
Chorzewski.(źródło:www.wyborcza.biz)
Zdaniem
firmy OLT Express każdy z elementów zarówno słownych jak i
graficznych różni się od firmy Polskie Linie Lotnicze LOT. OLT
tłumaczy się jeszcze, że na plakacie przecież znajduje się pełna
nazwa spółki i nie powinno to budzić żadnych wątpliwości.
- Odczuwamy satysfakcję, że sąd przychylił się do argumentacji naszej firmy, iż reklama drugiego przewoźnika jest elementem nieuczciwej konkurencji. Dla LOT-u ważne jest, aby nasi pasażerowie nie byli wprowadzeni w błąd co do naszej marki i świadczonych usług. Warto zacytować zdanie z postanowienia Sądu odnoszące się do podobieństwa reklam, jako że konsekwencją tego stanu rzeczy może być pasożytnicze wykorzystywanie przez obowiązanego [OLT Express] renomy marki uprawnionego do budowania swojej pozycji rynkowej - podsumował Chorzewski.(źródło:www.wyborcza.biz)
- Odczuwamy satysfakcję, że sąd przychylił się do argumentacji naszej firmy, iż reklama drugiego przewoźnika jest elementem nieuczciwej konkurencji. Dla LOT-u ważne jest, aby nasi pasażerowie nie byli wprowadzeni w błąd co do naszej marki i świadczonych usług. Warto zacytować zdanie z postanowienia Sądu odnoszące się do podobieństwa reklam, jako że konsekwencją tego stanu rzeczy może być pasożytnicze wykorzystywanie przez obowiązanego [OLT Express] renomy marki uprawnionego do budowania swojej pozycji rynkowej - podsumował Chorzewski.(źródło:www.wyborcza.biz)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz