Reklama antynikotynowa. Walka z "Pięknem złego nawyku"
Jak przykład możemy tutaj podać
rewelacyjny pomysł z sesją zdjęciową fotografa z Belgii Frieke
Janssena, który zrobił około 15 zdjęć dzieciom którzy palą
papierosy które tak naprawdę zrobione są
z seru, ale wyglądają bardzo realistycznie i
naturalnie. Zainspirowany filmikiem o chłopczyku z Indonezji
który pali około 40 papieorsów dziennie, Janssen zastanowił się
nad tym dlaczego palenie, o szkodzie którego zna każdy jest
na tyle atrakcyjne, szczególnie dla dzieci i nastolatków.
Czy sprawdza się kampania antynikotynowa zbudowana na zakazie. Dla
czego w społeczeństwie istnieją jak gdyby podwójne
standardy?Z jednej strony my walczymy z paleniem, a z innej czujemy
atrakcyjność obrazu femefatal z slim papieroską i nie możemy
sobie wyobrazić prawdziwego macho bez papierosy w zębach.Wszystko
to zainspirowało fotografa do zrobienia serji zdjęć pod tytułem
"Piękno złego nawyku" na której pokazane są dzieci
którzy palą papierosy. Zgodnie z słowami autora dzieci "palą
" papierosy zrobione z seru. Tą sesje zdjęciową już
mianowali skandaliczną a Janssena oskarżyli w propagandzie
palenia. Lecz moim zdaniem nie warto robić
pochopnych wniosków a tylko zastanowić się nad problemem zawartym
w przekazie który chciał donieść do nas
Frieke Janssen.
Jako
przykład można takoż tutaj podać bardzo
oryginalna, humorystyczna i dająca dużo
do
przemyślenia
reklama społeczna wyprodukowaną w Indiii. Pustą
autostrada w pustyni gdzieś pod Deli, młody mężczyzna podróżuje
autostopem i czeka na jakikolwiek samochód. Niebieskim autem jedzie
młoda kobieta, facet pokazuje jej palec do góry jak znak że prosi
ją stać, ona jedzie dalej.Mężczyzna w smutku zapala papierosa,
kobieta widząc to w lusterko hamuje, cofa się i podbiera
chłopaka.Słowa za kadrem – kobiety czują się biezpiecznie z
mężczyznami co palą. Palenie powoduje impotencje.
Bardzo ciekawy pomysł zrealizowano na
zamówienie Komisi Europejskiej, która ostatnie zajęła się
uświadamianiem ludzi w różnych ważnych kwestiach, zwłaszcza w
paleniu papierowsów.W tym filmiku chodzi o los pary, który zaczyna
się w momencie urodzin ich pierwszego dziecka i cofa się do mimentu
kiedy się spotkili.Potem pokazano osobny scenaroiusz zdarzeń, jak
każdy z nich pali, nie rzuca palenie, i jako sutek – choroba ich
dziecka. Tekst za kadrem – Eks Palacze, nic ich nie
zatrzyma.
Napisy z uprzedzeniem na paczkach
papierosów – to tylko kwestia przyzwyczajenia.W Wielkiej Brytanii
za sprawę się wzięli wlielbicieli szokowej terapii .Napisy
zamienione zostały na obrazki chorób które powoduje
palanie.Szokująco, demotywuje, zmusza się zastanowić.
Bądź popiołki w kształcie płuc,
też moim zdaneim rewelacyjny pomysł.
Brazillian Ani Smoke Assosiation
wypuściła serję printów ze słoganem "Dość używać sowje
ciało"
Francuzka szokująca kampania reklamowa
– "Palić – znaczy być niewolnikiem tytoniu"
Wszytskie aspekty na których zwraca
się uwaga przy kreowaniu efektu odrzucenia papierosów – są to
skutki, moralne i psychiczne. Nad tym problemem zastanawiają się
codziennie miliony ludzi, a rzuca jeden z dziesięciu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz