Najdroższa reklama ever
Czy istnieje coś takiego
jak ambitna reklama?Czy kreatywność reklamy zależy od summy
wydanych na nią pieniędzy?Wiedzieliście że jeden filmik
reklamowy, który trwa mniej – więcej 30 sekund może kosztować
około 3 000 000 $? Tyle kosztuje emisja reklamy na Super Bowl –
gry za tytuł mistrza Nacjonalnej Ligi piłki nożnej w Stanach
Zjednoczonych, w przerwach której i pokazują najdroższe filmiki
reklamowe.
Niemiecki portal
internetowy
http://meedia.de/werbung/die-10-teuersten-werbespots-aller-zeiten/2010/09/09.html
złożył ranking 10 najdroższych filmików
reklamowych za całą historię istnienia reklamowej branży. Na
czołowych pozycjach w liście znalazł się filmik reklamowy dla
Chanel No.5 z udziałem aktorki Nikol Kidman.
Filmik nakręcony w
2004 roku australijskim reżyserem Bazem Lurmannem, kosztowało
brandowi 20 milionów dolarów. Wynagrodzenie Kidman kosztowało
około 3,71 miliona dolarów.
Na drugiej
pozycji okazał się filmik
reklamujący brytyjską firmę ubezpieczeniową Norwich Union, która
zrobiła tzw rebrending i zmieniła nazwę na Aviva. W filmiku
zagrali tacy aktor Bruce Willis, aktorka i supermodel Elle
Macpherson, i piosenkarz Elis Kuper.Reklama ta kosztowała Avivie
13,2 miliona dolarów.
Trójkę
rankingu zamyka filmik wartości około 10 milionów dolarów,
anonsujący kreskówkę „Monstrum przeciwko kosmitom”.
http://www.youtube.com/watch?v=DoBNdwuccmg
Ten filmik trafił do rankingu Meedia tylko dlatego że został
nakręcony w formacie 3D.Studio Pixar specjalnie do tej kreskówki
wyprodukowała 150 milionów okularów 3D.
Do
piątki najbardziej drogich reklam tak że trafili reklamy firmy
produkującej auta http://www.youtube.com/watch?v=zr2uw79W_0c
Honda, wydatki na którą oceniono w 6,2 miliony dolarów, i filmik
reklamujący napój gazowany Pepsi który kosztował około 5,4
miliony dolarów. http://www.youtube.com/watch?v=aYywiQ3-6To
W
ostatnim zagrała piosenkarka Britney Spears.
Na
szóste miejsce portal Meedia umieścił filmik firmy Guinnes
http://www.youtube.com/watch?v=eP-v95g2RU8
który kosztował około 4,65 miliony dolarów .Na siódmym miejscu
okazała się reklama Ferrari
http://www.youtube.com/watch?v=JXRdM8aWpr0
(3,9 milliona), na ósmym – filmik nakręcony w ramach kampanii
reklamowej, opowiadający o proroku Mohammedzie
–http://www.youtube.com/watch?v=v2RAt3DwYeg
2,5 miliony. Dziewiątą pozycje zajął filmik House Party brand
Adidas z udziałem Davida Beckhama – 2,1 $ , Na ostatniej pozycji
znalazł się filmik reklamujący piwo Carlton,
http://www.youtube.com/watch?v=LGJiTpBBD18&feature=player_embedded
który
jego twórcom kosztował 1,9 miliona dolarów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz