czwartek, 3 maja 2012

KOLORY, DŹWIĘKI, KSZTAŁTY I DUSZA PRODUKTU


Kolejnym sprzedawcą produktu jest symbolika. To istotne narzędzie sprawia, że będzie on zauważony. Klient zanim poczuje perfum musi go zobaczyć, dotknąć i usłyszeć. To właśnie dźwięki, kształty i kolory opowiadają o całym bogactwie zapraszają do wybrania go. Oglądając reklamę męskich perfum zawsze widzimy osobę umięśnioną, wysportowaną i zadbaną. To uświadamia nam, że perfum jest dla prawdziwego mężczyzny, a nie dla przeciętnych nastolatków.


Reklamy męskich perfum przedstawiają mężczyznę takiego jak David Beckham, którym wielu by chciało być. Beckham popularność zyskał nie tylko dzięki piłce nożnej, obecnie współpracuje z firmą Coty produkując swoje własne perfumy. Tworzy zapachy luksusowe i świeże z domieszką owocowych i kwiatowych tonów np. Instinc, Intimately Man itp. Wszystkie elementy symboliki muszą pasować do siebie.

Antonio Banderas także wybrał strategię promowania zapachu swoim nazwiskiem. W reklamach towarzyszą mu kobiety, które są zachwycone jego zapachem i wyczuwają go nawet z dalekiej odległości. To kolejny zabieg, który ma podnieść męskie poczucie własnej wartości jeśli użyje on właśnie tego perfum. Trudno sobie wyobrazić, by perfumy aktora z hiszpańskim temperamentem, miały jasny plastikowy flakon i ciężki duszący zapach. To po prostu do siebie nie pasuje. Cechy powinny być dopasowane do odbiorcy. Tożsamość definiuje produkt daje klientowi możliwość identyfikowania się z nim. Trzeba myśleć również o potrzebach odbiorcy jego marzeniach i osobowości. Dlatego Antonio Banderas stworzył linię perfum idealną na każdą porę dnia i nocy posiadającą delikatny, orzeźwiający charakter. Wśród nich są m.in: Antonio, Diavolo for Men.

Po co ludzie kupują perfumy? Produkt niesie ze sobą obietnicę zwiększenia atrakcyjności jego nabywcy. Ludzie tęsknią za pięknem i powodzeniem to decyduje o dokonaniu zakupu. Avril Lavigne, która w marcu 2009 r. zaprezentowała swój pierwszy perfum Black Star w reklamie śpiewa „Like star like star You will always be”. Przekaz skierowany do nastolatek, które mogą spełnić swoje marzenia, wystarczy, że kupią perfum Avril i drzwi do sławy się otworzą. Nigdy nie jest za późni trzeba tylko udać się do sklepu, bo przecież dziewczyna używająca tego zapachu już zawsze będzie gwiazdą. Drugi zapach piosenkarki Forbidden Rose nie miał oficjalnej premiery, pierwsze flakony trafiły już do zachodniej Europy. Znana piosenkarka Celin Dion od marca 2003 roku reklamuje swoim nazwiskiem serię kosmetyków. Próbuje przekonać kobiety, że bez względu na swój wiek zawsze powinny czuć się młodo tak jak ona. Perfumy mają odzwierciedlać jej ideę o życiu i piękność jak sama mówi. Tylko na jakiej podstawie można stwierdzić czy perfum spełnia te obietnice? Obiektywnym kryterium może być np. szybkość wietrzenia lub sam zapach. W rzeczywistości jednak spędzając dłuższą chwilę w perfumerii po pewnym czasie nie rozróżniamy już zapachów, wszystko jest identyczne. Na półkach są setki flakoników. Błędne jest zatem stwierdzenie, że danej osobie będzie się podobał tylko jeden z dostępnych zapachów.

Brak komentarzy: